همکاری دو جانبه در خصوص گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

تهران (پانا) - تفاهم نامه همکاری اتحادیه با دانشگاه فنی و حرفه ای به امضای دبیرکل اتحادیه و رئیس این دانشگاه رسید. هدف از این تفاهم نامه زمینه سازی فعالیت های مشترک فرهنگی و دانش آموزی، تعامل و همکاری دو جانبه در خصوص گسترش مهارت های فنی و حرفه ای عنوان شده است. 

کد مطلب: ۱۱۲۵۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
همکاری دو جانبه در خصوص گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، در ابتدای این جلسه حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، به روند تحولات در اهداف اتحادیه اشاره کرد و گفت: از سال 79 به بعد نقطه تمرکز جدی را در فعالیت ها مد نظر قرار دادیم و آن تمرکز بر روی نخبه ها و زبدگان دانش آموز بوده است. بدین معنی که ماموریت ما برای نیرو سازی کشور و فراهم کردن پشتوانه قوی برای آینده کشور، روی کسانی سرمایه گذاری کنیم که زیر ساخت خوبی را داشته باشند.

وی به ساختار تعلیم و تربیتی موجود اشاره کرد و افزود: عمده این بچه ها در رشته های ریاضی، تجربی و علوم انسانی هستند و متاسفانه با وجود ساختار تعلیم و تربیت کنونی، رغبت دانش آموزان به سمت مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش جز انتخاب های آخر است.

حسین تاریخی شرط خدمت حقیقی دانش آموزان به کشور را علاوه بر داشتن مدرک دانشگاهی، مهارت و تخصصی متناسب با رشته تحصیلی دانست و گفت: از این رو با توجه به داشتن چنین ظرفیتی خوبی از دانش آموزان یکی از ویژگی های فعالیت اعضای انجمن اسلامی مهارت آموزی در تمامی رشته ها اعم از ریاضی، تجربی و انسانی قرار دادیم که بخشی از آن متناسب با استعداد های کشور و نیاز های خود دانش آموزان باشد.

در ادامه دبیرکل اتحادیه به طرح های مهارت آموزی اجرا شده در سطح کشور اشاره و بیان کرد: طرح های خوبی را در این زمینه شروع کردیم مانند طرح "آچار به دست" برای پسران و برای دختران " مهارت های کد بانو" و طرح "هد هد" تا بتوانیم با این ویژه برنامه ها دانش آموزان را به طرفی سوق دهیم تا خود را مجهز به یک مهارت کنند.

تاریخی استفاده از فرصت این تفاهم نامه بسیار مغتنم شمرد و گفت: امیدواریم که به واسطه چنین دیداری، دانش آموزان رغبت بیشتری برای حضور در دانشگاه های فنی و حرفه ای پیدا کنند. البته به نظر می رسد استفاده از این ظرفیت در بین دانش آموزان ناشناخته است. ما وظیفه دارین که تصویر خوبی را از دانشگاه فنی و حرفه ای در ذهن دانش آموزان ایجاد کنیم.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان، رویکرد مجموعه اتحادیه را برای ورود دانش آموزان به عرصه مهارت آموزی را بسیار سازنده خواند و افزود: اکنون متاسفانه شاهد این هستیم که دانش آموزان سطح پائین به مدارس فنی و حرفه ای گرایش پیدا می کنند. ما آمادگی داریم تا برای دانش آموزان نخبه و ممتاز در سطح دانشگاه فنی و حرفه ای فرصت های گوناگونی را ایجاد کنیم.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه و دانشگاه فنی و حرفه ای به امضای دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی و رئیس دانشگاه رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار