رئیس مرکز بهداشت زاهدان خبر داد:

آغاز اجرای طرح پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در شهرستان زاهدان

زاهدان (پانا) - رئیس مرکز بهداشت زاهدان خبر داد طرح «ایراپن» با هدف بررسی افراد بالای 30 سال مبتلا به بیماریهای غیر واگیر در زاهدان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در شهرستان زاهدان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، نجاتی با بیان این مطلب که این طرح همزمان در همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور اجرایی می شود، اظهار کرد: هدف این طرح شناسایی میزان بیماریهای واگیر در بین جمعیت ۵۰ هزار نفری است که در شهر زاهدان گروه سنی بالای 30 سال و جمعیت تحت پوشش پایگاه های سلامت امام جواد (ع)، سیدالشهدا (ع)، و حضرت رقیه(س) را برای این طرح در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: در این طرح افراد بالای 30 سال به صورت رایگان از نظر ابتلا به بیماری های دیابت، فشار خون، اختلالات چربی، سرطان کولون و سرطان پستان مورد غربالگری قرار می گیرند تا مشخص شود در ۱۰ سال آینده احتمال ابتلای این افراد به بیماری‌های قلبی و مغزی چند درصد است.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان افزود: با انجام و تداوم این طرح شاهد شناسایی بیماران، درمان به موقع آنها و کاهش مرگ های زود هنگام بین سنین 30 تا 70 سال باشیم.

نجاتی خاطر نشان کرد: ارائه خدمت در طرح ایراپن برای افراد تحت پوشش با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل کووید ۱۹ انجام می گیرد و کلیه افراد قبل از ارائه خدمت از نظر ابتلاء به کووید ۱۹ مورد بررسی قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار