معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان سمنان:

گفتمان تخصصی باید در مدارس استان، جریان پیدا کند

سمنان (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه گفتمان تخصصی باید در مدارس استان جریان پیدا کرده و تصمیمات منطقی و علمی در مدرسه گرفته شود، عنوان کرد ما موظف به حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیانمان هستیم؛ چرا که باید آموزش و پرورش را به هر شیوه ممکن از جمله با آموزش، فرهنگسازی، رعایت پروتکل های بهداشتی و ... ساری و جاری کنیم.

کد مطلب: ۱۱۲۵۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
گفتمان تخصصی باید در مدارس استان، جریان پیدا کند

غفار محمدی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1400 - 1399 در دبیرستان دخترانه شاهد دوره اول، خاطرنشان کرد: ما در جای جای این مملکت، مدیون خون شهدایی هستیم که پا در عرصه جهاد گذاشته و تمام هستی خودشان را فدای حفظ استقلال این ملت کرده اند و این شرایطی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت و جبرانش کرد.

وی افزود: ملتی که توکل به خدا کرده و با خدا معامله کرده است، هیچ چیزی برایشان اتفاقی نیست. اینکه شروع جنگ تحمیلی با آغاز سال تحصیلی در یک روز اتفاق می افتد، تداعی کننده چند پیام مهم برای ما است؛ اینکه اگر من معلم و شمای دانش آموز، توکلمان به خدا بوده و با خدا معامله کردیم، در زندگی خودمان می توانیم شاهد پیشرفت ها و موفقیت های چشمگیری باشیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان سمنان با یادآوری این مطلب که در گذشته در بخشی از کشور، باید در جبهه های نبرد و با اسلحه معامله می کردیم ولی الان که جبهه ای در کار نبوده و جنگ مسلحانه ای نیست، باید با علم و دانش خودمان به این مملکت کمک کنیم، تصریح کرد: یک زمانی می جنگیدیم تا کشور حفظ شود ولی الان باید مهارت و علم و دانش خودمان را افزایش دهیم تا مملکت حفظ شود. بنده از فرهنگیان عزیز و همکاران محترم تقاضا دارم آن چیزی را که در این راستا ما درک کردیم و داشتیم، حتما به نسل آینده منتقل کنند.

محمدی ادامه داد: اگر اسم هفته ای را بنام هفته دفاع مقدس مزین کرده ایم، باید ببینیم چه بوده ایم و چه اهدافی داشته ایم و الان که هستیم و چه اهدافی داریم؛ گاهی زنگار، قلب و روح آدم را میگیرد و انسان متوجه نمی شود که به چه راهی قدم گذاشته است. این هفته ها و این روزها تلنگری است برای ما.

وی با بیان اینکه دنیا امروز ناخواسته وارد چالش جدی شده، چالشی که سلامت انسان ها را به خطر می اندازد. ویروسی که الان همه دنیا با آن دست به گریبان هستند. این اتفاق قطعا یه اتفاق جنگی است و اصلا یک اتفاق قبلی نیست، خطاب به فرهنگیان عنوان کرد: ما در آموزش و پرورش، موظف به یک چیز هستیم و کشور نیز موظف به چیز دیگر. نسل جدید باید آموزش ببیند و البته همین نسل باید سالم مانده و آموزش و پرورش جریان پیدا کند. با این تفکر وارد یک زیست بوم جدید می شویم. زیست بومی که بسیار متفاوت از سایر شرایط است.

تبدیل شورای مدرسه به یک مجموعه سیاست گذار، تصمیم ساز و تصمیم گیر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: نقش های ما کاملا تغییر پیدا کرده و دیگر آموزش و پرورش نقش تصمیم گیری در امور با شرایط فعلی برای سلامت بچه های ما نمی تواند داشته باشد، بنابراین این اختیار را تفویض به مدرسه و شورای مدرسه کرده است.

محمدی افزود: قرار است که شورای مدرسه از یک مجموعه اجرایی صرف تبدیل به یک مجموعه سیاست گذار، تصمیم ساز و تصمیم گیر شود و البته این فرصت بی بدیلی است که مدارس ما دارند و باید به خوبی از این ظرفیت، بهره لازم را ببرد.

وی در پایان یادآور شد: بهترین الگوی اخلاقی یک جامعه، فرهنگیان هستند و آموزش و پرورش در صورتی جریان پیدا می کند که با اقتضائات فعلی، شیوه های متفاوت آموزشی را برپا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار