23 دانش‌آموز مازندرانی به مرحله نیمه نهایی المپیاد دانش‌آموزی کشور راه یافتند

رشته‌ شیمی بیشترین قبولی را داشت

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از راهیابی 23 نفر از دانش‌آموزان مازندرانی به مرحله نیمه نهایی المپیاد دانش‌آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
23 دانش‌آموز مازندرانی به مرحله نیمه نهایی المپیاد دانش‌آموزی کشور راه یافتند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی‌پور» گفت: در سال تحصیلی 99-1400 تعداد 9937 دانش‌آموز در المپیاد علمی شرکت کردند که 684 نفر به مرحله دوم راه یافتند. نتایج حاصله این المپیاد در 23 سال گذشته (تمام سال‌های برگزاری المپیاد) برای مازندران بی سابقه است.

وی با اشاره به زمان برگزاری المپیاد، خاطرنشان کرد: فرآیند آزمون از دیماه 98 شروع شده و ادامه دارد. داوطلبان مازندرانی در 12 رشته شرکت کردند و با وجود شرایط کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی در دهه آخر تیرماه در دو مرکز بابل و تنکابن در آزمون مرحله دوم شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به رشته‌های المپیاد و شرکت کنندگان در آن رشته‌ها؛ افزود: رشته های زیست شناسی - شیمی- ادبی و ریاضی بیشترین شرکت کننده را در مرحله اول داشته و بیشترین تعداد قبولی هم به ترتیب در رشته‌های شیمی- زیست شناسی - ادبی و کامپیوتر بود. از مجموع 684 نفر رشته قبول شده در مرحله اول 461 نفر رشته از دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس سمپاد بوده‌اند و از مجموع 23 نفر راه یافته به مرحله نهایی نیز 21 نفر سمپادی هستند و 2 نفر نیز دانش آموز نمونه دولتی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به روند ادامه المپیاد، تصریح کرد: دانش آموزان راه یافته در دوره های مجازی و بعضا حضوری با توجه به اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان شرکت خواهند کردند و نهایتا آزمون پایان دوره که با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا به صورت حضوری خواهد بود تعیین کننده تکلیف نهایی و نوع مدال دانش آموزان شرکت کننده خواهد بود .

سعدی پور با اشاره به این موضوع که فقط دانش‎‌آموزان پایه‌های 10 و 11 مجاز به شرکت در این آزمون بودند، افزود: در مراحل دوم و تابستانی ضوابطی برای شرکت کنندگان خواهد داشت که در رشته‌های مختلف متفاوت است. از ویژگیهای نتایج آزمون المپیاد در سال جاری، تنوع رشته های دارای قبولی و گسترده تر شدن محدوده جغرافیایی در استان است، به نحوی که از 6 شهرستان به ترتیب در 9 رشته دانش آموزان به مرحله نهایی راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار