در آئین افتتاح ۱۶ هنرستان جدید فنی و حرفه ای و کار دانش کشاورزی؛

بازرگان: امروز تعداد هنرستان‌های وابسته به وزارت جهادکشاورزی سه برابر شده است

تهران (پانا) -عضو شورای عالی آموزش و پرورش و معاون وزیرجهادکشاورزی عنوان کرد مهارت آموزی در هنرستان های کشاورزی برای تحقق بخشی از اهداف برنامه انتقال دانش به عرصه تولید ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۲۵۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بازرگان: امروز تعداد هنرستان‌های وابسته به وزارت جهادکشاورزی سه برابر شده است

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش و به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کامبیز بازرگان عضو شورای عالی آموزش و پرورش و معاون وزیرجهادکشاورزی در آیین افتتاح ۱۶ هنرستان جدید فنی و حرفه ای و کار دانش کشاورزی همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در ۲۴ هنرستان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، که در هنرستان شبانه روزی کشاورزی فدک استان فارس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جهادگر، گفت: امروز تعداد هنرستان‌های وابسته به وزارت جهادکشاورزی سه برابر شده است و بی شک بدون اهتمام ویژه و همدلی همکاران در وزارت آموزش و پرورش، وزارت جهادکشاورزی، استانداری و سایر ارگان های مرتبط این مهم میسر نمی شد.

وی با اشاره به شرایط تحریم و اهمیت حفظ امنیت غذایی با بهره گیری از ظرفیت آموزش و تربیت نیروی جوان در بخش کشاورزی بیان کرد: اگر امروز دشمن میدان جنگ را تغییر داده و جنگ ناجوانمردانه در بحث امنیت غذایی راه انداخته است، ما نیز روش مبارزه را تغییر داده ایم و به سمت تولید و جذب جوانان به عرصه کشاورزی پیش می رویم. هر چند در این مسیر مشکلات فراوان است اما تضمین کننده تولید پایدار و افزایش امنیت غذایی فقط با ورود دانش امکان پذیر خواهد بود. امروز شمع محفل این جلسه این نوجوانان هستند که آمده اند تا به ارتقای دانش بخش کشاورزی کمک کنند.

بازرگان شروع زنجیره دانش را از هنرستان ها دانست و گفت: بر اساس برنامه ای جامع، مسیر ارتقای شغلی و تحصیلی دانش آموزان مشغول تحصیل درهنرستان های کشاورزی تسهیل خواهد شد. در این مسیر ابزارهای حمایتی به روشنی تبیین شده و مشوق ها، مجوز ها و تسهیلات به افرادی تعلق خواهد گرفت که صلاحیت حرفه ای داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خطاب به هنرجویان هنرستان شبانه روزی کشاورزی دخترانه فدک استان فارس گفت: اندیشه های شما دانش آموزان سرمایه گران بهای این کشور است، شما مادران آینده این سرزمین هستید که آینده خود را به مادر تولید یعنی کشاورزی گره زده اید. شما آمده اید تا با جدیت و پشتکار مهارت های لازم را کسب کنید و به بخش کشاورزی کشور و افزایش و کیفیت تولید کمک کنید. به خود افتخار کنید راه و هدف درستی انتخاب کرده اید.

وی افزود: سیاست ها و برنامه های وزارت جهادکشاورزی نیز در راستای ترغیب، تسهیل و تشویق نوجوانان برای ورود به تولید و اشتغال و بازار فروش محصولات کشاورزی تنظیم شده است.

علی اکبر مؤیدی معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در آیین افتتاح ۱۶ هنرستان جدید کشاورزی در جمع هنرجویان اولین هنرستان دخترانه فنی حرفه ای کشاورزی در استان فارس گفت: یکی از دغدغه های علاقه مندان بخش کشاورزی، جوان سازی بخش کشاورزی است که خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی در سیاست گذاری ها و برنامه های خود توجه ویژه ای به فعال کردن هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به ادامه تحصیل دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مهارت آموزی کشاورزی در هنرستان های جدیدالتاسیس کشاورزی بیان داشت: در حال حاضر هشت هنرستان در بخش کشاورزی فعال است و امروزشاهد افتتاح هم زمان 16 هنرستان جدید کشاورزی در سراسر کشور هستیم . در حال حاضر حدود 800 نفر دانش آموز در هنرستان های کشاورزی کشور تحصیل می کنند که با برنامه ریزی که شده است در پنج سال آینده باید تعداد هنرستان های ما به 50 هنرستان برسد تا بتوانیم نیازهای بخش کشاورزی را در آینده برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار