لاوروف: تحریم تسلیحاتی علیه ایران 27مهر لغو می‌شود

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در تاریخ مشخص شده یعنی از روز ۱۸ ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ لغو می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
لاوروف: تحریم تسلیحاتی علیه ایران 27مهر لغو می‌شود

به گزارش ایلنا از العربیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: روز ۱۸ ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ تحریم ارسال تسلیحات به ایران و از این کشور متوقف خواهد شد. تحریم تسلیحاتی وجود ندارد و هیچ گونه محدودیتی پس از این تاریخ وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: هنگامی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دستور خروج از برجام امضا کرد، از آن لحظه حق رأی آمریکا که قبلاً به عنوان عضو برجام بود، لغو شد. اما آمریکایی‌ها با این واقعیت مخالفت می‌کنند که قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل براساس بند هفتم منشور این سازمان است و به همه اعضای سازمان ملل ارتباط دارد.

لاوروف ادامه داد: حتی اگر آن‌ها از برجام خارج شده باشند هم نمی‌توانند از بند هفتم منشور سازمان ملل خارج شوند. آمریکا از برجام به طور رسمی خارج شده است. در قطعنامه ۲۲۳۱ بیان شده است که تلاش برای احیای تحریم فقط می‌تواند از سوی اعضای برجام انجام گیرد، اما آمریکا عضو این توافق نیست.

وزیر خارجه روسیه گفت: همه به استثنای آمریکا معتقدند که مکانیسم احیای تحریم‌ها وجود ندارد. این موضوع در شورای امنیت بررسی شد و ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت اعلام کردند که دلایل حقوقی، سیاسی و اخلاقی برای احیای تحریم‌ها در مورد ایران وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار