چین: نباید کشورهای زورگو برای سازمان ملل تصمیم‌گیری کنند

هیچ راهی برای یک جانبه‌گرایی وجود ندارد/ هیچ کشوری حق تسلط بر سرنوشت سایر کشورها را ندارد

تهران (پانا) - اظهارات شی جی پینگ، رئیس‌جمهوری چین در حالی مطرح می‌شود که اختلافات واشینگتن و پکن بر سر طیف گسترده‌ای از مسائل در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۴۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
چین: نباید کشورهای زورگو برای سازمان ملل تصمیم‌گیری کنند

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین در سخنرانی ویدیوی خود در نشست سران به مناسبت گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل تاکید کرد: سازمان ملل باید عدالت را حفظ کند و کشورهای بزرگ و کوچک به یکدیگر احترام بگذارند.

او افزود: هیچ راهی برای یک جانبه‌گرایی وجود ندارد. همه کشورها باید با پایبندی بر مشورت، ساخت و اشتراک مشترک، از امنیت عمومی حفاظت کنند و مشترکا از ثمرات توسعه بهره‌مند شوند تا سرنوشت جهان به طور مشترک تحت کنترل قرار گیرد.

رییس‌جمهوری چین اظهار کرد: افزایش نمایندگی و صدای کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل ضروریست تا به این ترتیب سازمان ملل بتواند منافع و خواسته‌های اکثر کشورها را به صورت متعادل‌تری منعکس کند.

شی تصریح کرد: هدف و اصول منشور سازمان ملل معیار اصلی برای سروسامان دادن مناسبات بین‌المللی است و پایه مهمی برای ثبات نظم بین‌المللی به شمار می‌رود که بدون تردید باید حفظ شود. مناسبات و منافع کشورها باید با نظام و مقررات هماهنگ شود و نباید کشورهای زورگو برای آن تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: کشورهای بزرگ باید به عنوان طرفداران و مدافعان قانون بین الملل پیشگام شوند و تعهدات خود را رعایت کنند و به استثناها نپردازند. آنها باید از استانداردهای دوگانه خودداری کنند و همچنین نمی توانند قوانین بین‌المللی را تحریف کنند، نباید به نام قانون، حقوق و منافع قانونی سایر کشورها را نقض و صلح و ثبات بین‌المللی را تخریب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار