در نشست هم اندیشی با حضور سخنگوی دولت مطرح شد؛

تشریح وضعیت رسانه ­ای سیستان و بلوچستان از زبان مدیرکل صدا و سیما

زاهدان (پانا) - مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان عنوان کرد حال رسانه ای سیستان و بلوچستان خوب نیست و بسیاری از اصحاب رسانه در این استان صرفا برای عشقی که دارند کار می کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تشریح وضعیت رسانه ­ای سیستان و بلوچستان از زبان مدیرکل صدا و سیما

محمود دولت کردستانی در نشست هم‌اندیشی علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری با نمایندگان احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان اجتماعی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: همدلی رسانه ها در این استان یک الگو است.

وی افزود: به دلیل حجم بالای خدمات، وسعت استان و مشکلات زیرساختی آن طور که باید نمی توانیم خدمات نظام را تشریح کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان ادامه داد: به طور مثال اگر همکاران ما بخواهند برای تهیه برنامه به چابهار بروند باید 24 ساعت از مرکز فاصله بگیرند و این موضوع سبب می شود همه شهرهای سیستان و بلوچستان در قالب تلویزیونی شبکه هامون دیده نشوند.

وی با بیان اینکه اگر شهرهای ما خودشان را در رسانه ها نبینند کم کم احساس ضعف و جدایی می کنند، خاطر نشان کرد: بسیاری از شهرهای استان مانند هیرمند، زابل، سراوان و چابهار متقاضی دفتر خبری هستند.

کردستانی تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد نقاط استان تحت پوشش صدا و سیما هستند اما باید حدود 300 ایستگاه دیجیتال شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به سه رادیو شهری جدید در شهرهای استان نیاز داریم.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به برنامه های تولیدی مرکز صدا و سیمای استان اشاره کرد و گفت: در قالب 40 مستند خدمات چهل ساله دستگاه های اجرایی استان را تولید کردیم.

کردستانی ادامه داد: حدود پنج سال است که تلاش می شود سریال یعقوب لیث ساخته شود اما نمی شود ولی اخیرا ساخت یک سریال 300 قسمتی در گیلان تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان نیاز رسانه ای زیادی داریم، خاطر نشان کرد: حال رسانه ای استان خوب نیست و بسیاری از اصحاب رسانه و روزنامه ها صرفا برای عشقی که دارند کار می کنند.

کردستانی گفت: سطح رسانه ها در استانی مانند سیستان و بلوچستان نباید اینگونه باشد.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با انتقاد از وضعیت مدیریت فضای مجازی در استان تصریح کرد: فضای مجازی در استان ما یک فاجعه است، یک عده فضای مجازی را در دست گرفتند و هر جور که می خواهند می تازند.

گفتنی است علی ربیعی سخنگوی دولت، امروز به به منظور برگزاری نخستین نشست خبری استانی وارد زاهدان شد و در ابتدای روز کاری خود در قالب نشست هم اندیشی با نمایندگان احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار