نگاهی به دیدارهای شب دوم از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا

چشم انتظار برای هنرنمایی قهرمان؛ پرسپولیس آبروی فوتبال ایران می‌شود

سپاهان چشم انتظار هنرنمایی عربستانی‌هاست

تهران (پانا) - در حالی که از 4 نماینده ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، شهر خودرو حذف شده و سپاهان و استقلال هم در آستانه حذف قرار گرفته‌اند، پرسپولیس امشب می‌تواند با عبور از سد قهرمان قطر صعودش را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان قطعی کند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
چشم انتظار برای هنرنمایی قهرمان؛ پرسپولیس آبروی فوتبال ایران می‌شود

هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب امشب با برگزاری 4 بازی در دو گروه در شهر دوحه به پایان خواهد رسید.

در دیدارهای امشب که از دو گروه C و D برگزار خواهد شد، ابتدا از ساعت 18:30 پرسپولیس قهرمان ایران به مصاف الدحیل قهرمان قطر خواهد رفت و در بازی همزمان السد قطر روبروی تیم صعود کرده النصر عربستان صف‌آرایی می‌کند، دیداری که سپاهان چشم انتظار نتیجه آن خواهد بود.

سپس در دیدارهای ساعت 21:30، سپاهان ایران که تا پیش از به صدا در آمدن سوت بازی تکلیف حذف یا شانس داشتنش روشن خواهد شد، به دیدار با العین امارات می‌رود و در بازی همزمان التعاون عربستان روبروی الشارجه امارات خواهد ایستاد.

گروه C

پرسپولیس ایران - الدحیل قطر / ساعت 18:30 ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه

یحیی گل محمدی (ایران) - ولید الرکراکی (مراکش)

بازی رفت: الدحیل 2 - پرسپولیس صفر

پرسپولیس پس از دو برد متوالی که با نتیجه یک بر صفر مقابل التعاون عربستان داشت، توانست بازگشت جذابی به لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و برای اولین بار در فصل 2020 این رقابت‌ها طعم صدرنشینی در مرحله گروهی را چشید و حالا در شرایطی مقابل تیم پرستاره الدحیل صف آرایی خواهد کرد که قهرمان قطر که در هفته چهارم با شکست سنگین 4 بر 2 مقابل الشارجه تحقیر شده بود، در این بازی مهدی بن عطیه مدافع سابق بایرن مونیخ و یوونتوس را به علت محرومیت در اختیار ندارد و خلا او می‌تواند کمک ویژه‌ای به قهرمان ایران کند که قلب دفاع الدحیل را نشانه بگیرد.

البته در کنار غیبت مهدی بن عطیه، پرسپولیسی‌ها گوشه چشمی به هنرنمایی خلیفه ابوبکر گلر سنگالی الدحیل دارند که در هفته‌های سوم و چهارم مرحله گروهی 5 بار دروازه‌اش باز شده و به نظر می‌رسد متخصص دریافت گل‌های ساده است.

اما از نظر جدول رده‌بندی، پرسپولیس اگر این بازی را با برد تمام کند با هر نتیجه‌ای که در دیدار التعاون و الشارجه رقم بخورد، صعود قهرمان ایران به مرحله حذفی قطعی خواهد شد و در هفته آخر باید تنها برای صدرنشینی تلاش کند. در سمت مقابل اگر الدحیل بازی را ببرد و 3 امتیاز را بدست آورد کار تعیین تیم‌های صعود کننده گروه را به هفته آخر خواهد کشید و حتی ممکن است شرایطی رقم بخورد که هر 4 تیم در هفته آخر شانس صعود داشته باشند. تساوی در این بازی هم کار را به هفته آخر خواهد کشید اما تقسیم امتیازها تنها باعث خواهد شد که پرسپولیس از رده دوم پایین‌تر نرود.

در کنار مواردی به آنها اشاره شد، نباید از یک نکته جذاب این بازی غافل شد. رامین رضاییان ستاره سابق پرسپولیس امشب برای اولین بار پس از جدایی‌اش از پرسپولیس روبروی تیم سابقش قرار خواهد گرفت و تقابل او که از مهره‌های تاثیرگذار الدحیل به شمار می‌رود، با هم تیمی‌های سابق می‌تواند لحظات جذابی را رقم بزند.

التعاون عربستان - الشارجه امارات / ساعت 21:30 ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه

پاتریس کارترون (فرانسه) - عبدالعزیز العنبری (امارات)

بازی رفت: الشارجه صفر - التعاون یک

دومین تقابل رسمی تاریخ دو تیم در حالی رقم خواهد کرد که آنها وضعیت متفاوتی دارند، التعاون دو شکست متوالی مقابل پرسپولیس داشته و صدر جدول را از دست داده است اما الشارجه که در آستانه حذف زودهنگام قرار گرفته بود، در هفته چهارم دست به کاری بزرگ زد و با پیروزی قاطع 4 بر 2 مقابل تیم قدرتمند الدحیل به جدول مسابقات برگشت و حالا به رغم قعرنشینی همچنان شانس صعود به مرحله حذفی را دارد.

از نظر تاثیر نتیجه این بازی در جدول هم باید گفت که برد هر کدام از تیم‌ها و یا تفسیم امتیاز در این بازی باعث نخواهد شد که صعود یکی از این دو تیم قطعی شود و به هر حال آنها باید در انتظار هفته چهارم باقی بمانند اما اگر التعاون بازی را با برد تمام کند و جدال پرسپولیس و الدحیل هم برنده داشته باشد، سند حذف الشارجه امضا خواهد شد.

گروه D

السد قطر - النصر عربستان / ساعت 18:30 ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه

ژاوی هرناندز (اسپانیا) - روی ویتوریا (پرتغال)

بازی رفت: النصر 2 - السد 2

السد و النصر از زمان ازسرگیری رقابت‌ها نشان داده‌اند وضعیت خوبی دارند و میزان آمادگی‌شان بالاست. النصر با دو برد متوالی مقابل سپاهان ایران صدرنشین گروه شد و السد هم توانست 4 امتیاز از دو بازی مقابل العین بگیرد و به یک قدمی صعود برسد.

آنها امشب در وضعیتی روبروی هم قرار خواهند گرفت که چشم سپاهان به ساق‌های بازیکنان عربستانی دوخته شده است. النصر که پیش از این صعودش به مرحله حذفی قطعی شده، اگر امشب با برد زمین را تکر کند صدرنشینی‌اش در پایان مرحله گروهی مسجل خواهد شد و البته این شانس را برای سپاهان ایجاد خواهد کرد که همچنان امیدوار به صعود بماند. اما اگر السد برنده این بازی باشد و یا حتی بازی با تساوی تمام شود، صعود شاگردان ژاوی به مرحله بعد قطعی خواهد شد و کار تعیین صدرنشین به هفته آخر کشیده می‌شود و البته سپاهان از دور رقابت‌ها کنار می‌رود.

سپاهان ایران - العین امارات / ساعت 21:30 ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه

محرم نویدکیا (ایران) - پدرو امانوئل (پرتغال)

بازی رفت: العین صفر - سپاهان 4

10 سال از آخرین باری که سپاهان ایران به العین امارات امتیاز داد گذشته است و حالا دو تیم در حالی به مصاف هم خواهند که هیچ کدام وضعیت خوبی ندارند.

سپاهان که پیش از تعطیل شدن موقت رقابت‌ها بهترین نماینده ایران بود، در اولین تجربه سرمربیگری محرم نویدکیا، دو شکست متوالی مقابل النصر داشت که این تیم را به یک قدمی حذف از لیگ قهرمانان رسانده است. در سمت مقابل العین هر چند یک امتیاز از دو بازی مقابل السد گرفته است اما هفته گذشته حذفش از رقابت‌ها قطعی شد.

اما همانطور که گفته شد زنده ماندن شانس صعود سپاهان به مرحله بعد تنها به برد النصر وابسته است و اگر تیم عربستانی بتواند شاگردان ژاوی را شکست دهد، دیدار سپاهان و العین اهمیت پیدا می‌کند. در غیر این صورت، سپاهان هم به العین خواهد پیوست و مانند شهر خودرو آماده بازگشت به ایران می‌شود.

سپاهان اول چشم انتظار بازی السد و النصر است که با با برد النصر تمام بشه، در این صورت آنها امیدوار به صعود خواهند شد و باید با گرفتن 3 امتیاز دیدار امشب به استقبال دیدار هفته آخر مقابل السد بروند و در این بازی بدنبال سند صعود باشند اما تساوی هم سپاهان را حذف می کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار