پیام «حمیدرضا عظمتی» به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه شهید رجایی به مناسبت آغاز سال تحصیلی پیامی منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام «حمیدرضا عظمتی» به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، متن پیام حمیدرضا عظمتی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند یکتا را سپاس و ستایش می نمایم که موهبت اندیشیدن و آموختن را به ما ارزانی داشت و به ارواح طیبه شهدای ایران اسلامی و به خصوصَ شهدای عرصه تعلیم و تربیت کشور، شهدای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره) درود می فرستم و سلامتی و عزت روز افزون برای همه خدمتگذاران صدیق کشور بویژه مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) را از خداوند متعال خواستارم

و آغاز بهار تعلیم و تربیت را به همه اهل علم و دانش و معرفت تبریک و تحنیت عرض می نمایم.

امروزه همه اصحاب علم و دانایی یقین دارند که بالاترین سرمایه های جوامع بشری سرمایه انسانی آنهاست و بی گمان برای نیل و دست یابی به این سرمایه، توجه به نهاد تعلیم و تربیت از جایگاه بالایی برخوردار است.

نقش معلمان برای دستیابی به قله های ترقی و تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت و در حقیقت ساخت همان سرمایه انسانی برای آینده، نقشی بی بدیل و انکار ناپذیر می باشد.

و برای تببین این اهمیت همین بیان دقیق و حکیمانه مقام معظم رهبری، که فرمودند: "معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند" کافی است.

و تأکید معظم له بر نقش دو دانشگاه تربیت معلم کشورکه دانشگاه شهید رجائی یکی از آنهاست، به عنوان تنها مراجع صاحب صلاحیت تربیت معلم، جایگاه و مسئولیت ویژه این دو دانشگاه را نسبت به سایر مجموعه های آموزش عالی کشور بیش از پیش تبیین نمود.

دانشگاه هایی که علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت و تولید علم نافع و بسط فناوری و مهارت، نقش بی بدیل انسان سازی را نیز به عهده دارند، انسان هایی که در قامت یک معلم وظیفه شان آموختن علم و چگونه زیستن وچگونه اندیشیدن نسل های آتی کشور است.

دانشگاه شهید رجایی افتخار دارد با عمری برابر با عمر پر برکت انقلاب اسلامی و یکی از دو دانشگاه میراث دار یکصد سال تربیت معلم کشور، به عنوان دانشگاهی بی بدیل و تخصصی و با نقش برجسته در تأمین نیروری انسانی متخصص ، ماهر و مومن، در حوزه تخصصی فنی و حرفه ای و مهارتی (دبیران هنرستان های کشور)، امروز با تمامی توان و ظرفیت خود در خدمت نظام تعلیم و تربیت کشور باشد و افراد شایسته ای را برای خدمتگذاری به ایران اسلامی آموزش دهد.

این دانشگاه با تجربیات زیسته از دوران شیوع بیماری کرونا و با برنامه ریزی و توسعه زیر ساخت ها با بهره گیری از روش تلفیقی آموزش الکترونیکی و کلاس های حضوری برای دروس عملی و مهارتی، آمادگی کامل جهت آغاز سال تحصیلی جدید را در خود ایجاد نموده است.

در خاتمه به خانواده فرهیخته دانشگاه شهید رجایی، اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان معزز آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال خواستارم که با تلاش و تشریک مساعی مضاعف بتوانیم در تامین نیروی انسانی مومن، خلاق و متفکر، آینده ای روشن را برای این نهاد مقدس رقم بزنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار