گراوند: در شرایط کرونا از محتواهای جذاب آموزشی در جذب دانش آموزان به نماز غافل نشویم

تهران (پانا) - از مدارس برگزیده طرح آستان ملکوت ۴، با حضور قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱، غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی و مدیران و معاونین پرورشی مدارس برگزیده ( علامه حلی ۱، شهیدبهرامی، هاجر و پیام قرآن) تقدیر بعمل آمد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
گراوند:  در شرایط کرونا از محتواهای جذاب آموزشی در جذب دانش آموزان به نماز غافل نشویم

در ابتدای جلسه عنایت مهر بیان کرد: اصل و ذات کار ما در اجرای فعالیت های تربیتی و اقامه نماز در مدارس، مانوس کردن دانش آموزان با نماز است. در شرایط جنگ نرم، یکی از رسالت های آموزش و پرورش تبیین و تبلیغ ارزش ها و استقامت در راه انتقال آموزه های دینی است و چون براساس آیات قرآنی، نماز جامعه را از زشتی ها و پلیدی ها نگه می دارد اقامه نماز در مدارس و جذب دانش آموزان به نماز باعث پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود که در نهایت منجر به سلامت جامعه خواهد شد.
عنایت مهر با اشاره به این نکته که نمازخانه مدرسه مرکز و پایگاه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در مدارس است تاکید کرد: مدیران مدارس باید در حفظ کاربری نمازخانه ها و برگزاری نماز و برنامه های فرهنگی تبلیغی در نمازخانه ها، دقت نظر ویژه داشته باشند.
در ادامه جلسه گراوند ضمن تشکر و تقدیر از مدیران و معاونین پرورشی بیان کرد: نماز در سندتحول بنیادین و نظام تعلیم و تربیت بعنوان ستون دین، جایگاه بسزایی دارد و با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن در شرایط کنونی، قطعا تهاجم فرهنگی، دشمن را زودتر به هدف نهایی می رساند و چون در جهان امروزی تهاجم نظامی جواب نمی دهد لذا دشمن همه تلاش خود را در جبهه فرهنگی و جنگ نرم بکار می برد، از این رو باید در حفظ فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی با تمام قوا تلاش کنیم.
گراوند تاکید کرد: ایجاد فضای جذاب و مطلوب برای جذب و شرکت حداکثری دانش آموزان و فرهنگیان به نماز، شناسایی و معرفی نمونه های عینی از نمازخانه های برتر و الگوی مدارس، ایجاد رقابت سازنده بین مدارس برای توسعه و تجهیز نمازخانه ها از مهم ترین وظایف ما در امر اقامه نماز در مدارس است و برای رسیدن به این هدف، در وهله اول باید خود ما عامل به عمل باشیم تا بتوانیم دانش آموزان را به نماز جذب کنیم. وی افزود: سایر مدارس هم باید با الگوبرداری از مدارس معرفی شده و الگو نسبت به توسعه کمی و کیفی نمازخانه مدارس اهتمام خاص داشته باشند.
گراوند در پایان بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و آموزش های مجازی، نباید از اهمیت فضای مجازی در انتقال آموزه های دینی غافل شویم بلکه باید تمام توان خود را در فضای مجازی از طریق ارائه محتواهای جذاب آموزشی در جذب دانش آموزان به نماز و آموزه های دینی به کار بریم.
در پایان جلسه از مدیران و معاونین پرورشی مدارس علامه حلی ۱، پیام قرآن، هاجر و شهید بهرامی بعنوان برگزیدگان طرح آستان ملکوت، تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار