بهارلو: نگهداشت خیرین مدرسه ساز بسیار مهم است

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با موضوع عملکرد شش ماهه دفاتر نمایندگی مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران با حضور محسن بهارلو، معاون توسعه و پشتیبانی شهر تهران و محدرضا قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در محل اداره کل تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بهارلو: نگهداشت خیرین مدرسه ساز بسیار مهم است

در این نشست محسن بهارلو، معاون توسعه و پشتیبانی شهر تهران با اشاره به اهمیت تبادل تجربه در حوزه خیرسازی گفت: قاعدتا برنامه هایی برای این ساختار طراحی شده و باید تجربیات مان را به یکدیگر منتقل کرده و اصول و فنونی که نیاز است را با هم به اشتراک بگذارید تا کار پیش برود زیرا در اینصورت سرعت اثرگذاری کار بیشتر است.
وی افزود: اهمیت کار نمایندگی ها در آنجاست که خیرین ممکن است این حوزه را نشناسند و باید معرفی و شناخت را به همت همکاران مسئول در نمایندگی ها ایجاد کنیم. در حوزه مدرسه سازی توسط خیرین نگهداشت خیر بسیار مهم است و گاهی افراد خیری با پروژه ای شروع کردند و چون تعامل خوب بوده باعث شده همراهی شان بیشتر شود. باید روش های مان همسو شود و تجربیات مان را با هم به اشتراک بگذاریم.
وی افزود: یک نقطه عطف مجمع خیرین مدرسه ساز در تهران و حتی کشور حضور فعال همین نمایندگان دفاتر خیرساز در مناطق نوزده گانه است. چنین بازوی توانمندی که اعضای نمایندگی ها و دبیران حضور فعال دارند، در کشور بی سابقه است.
بهارلو با اشاره به اینکه فعالیت در این حوزه یک کار دلی است، گفت: مسئولیتی که خودخواسته برعهده ما و شما گذاشته شده کاملا داوطلبانه و به دلیل علاقه برای فعالیت در این حوزه رقم خورده است و امیدوارم این اجتماع انسانی نمایندگان دفاتر خیرین مدرسه ساز همیشه فعال بماند و در توسعه فرهنگ مدرسه سازی فعالیت داشته باشیم.

همچنین بهارلو با تاکید بر گسترش فرهنگ خیری گفت: توسعه در هر حوزه ای به توسعه آموزش و پرورش مرتبط است. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به خیرین بلقوه ای که در تهران حضور دارند، افزود: می بایست از ظرفیت وجودی آنها به بهترین نحو استفاده شود. مهم فرهنگ خیری و بست آن است.

وی با تقدیر از ایده تقویت دفاتر نمایندگی خیرین مدرسه ساز در مناطق آنها را بازوهای اجرایی آموزش و پرورش بیان کرد که خالصانه و عاشقانه تلاش می کنند تا فعالیت خیرین نیک اندیش به بهترین نحو به ثمر برسد. بهارلو افزود: گفت: پایتخت جزء فقیرترین استانها از نظر کمیت و کیفیت فضای آموزشی است که با کمبود شدید سرانه آموزشی روبروست.

قربانی: سه گام مهم در حوزه ساختار، رسانه و ارتباطات سازمانی مجمع برداشته ایم
در ادامه نشست قربانی، رییس مجمع خیرین مدرسه سازی شهر تهران با مرور فعالیت دفاتر نمایندگی ها گفت: ما سرمایه بزرگی در تهران داریم به نام هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز که بسیار خوشنام است. با هرنهادی که جلسه داریم این سرمایه و اعتبار به ما کمک می کند تا کارها را پیش ببریم. ما سرمایه مرکزی را داریم و چگونه استفاده کردنش برعهده ماست.
قربانی ضمن تقدیر از حمایت های مدیرکل شهر تهران و معاون توسعه و پشتیبانی شهر تهران از اهمیت و تاثیرگذاری 20نیروی ثابت در دفاتر نمایندگی های مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران که برای اولین بار اتفاق می افتد، سخن گفت.
وی در ادامه درباره سه گام مهم انجام شده در حوزه ساختار، رسانه و تبلیغات و ارتباطات سازمانی مجمع خیرین مدرسه ساز سخن گفت.
قربانی گفت: در برنامه ریزی انجام شده برنامه دوسال به مناطق ابلاغ شد و بعد دبیران ثابتی انتخاب شدند و در گام بعدی دوره های آموزشی داشتیم و می دانیم در آموزش قرار است به کجا برسیم. در ادامه جلسات منظم با نمایندگی ها داشتیم و عدد جلسات زیاد است و به همه مناطق شناخت کامل پیدا کردیم. جلسات توجیهی دبیران در محل مجمع تشکیل شد. همچنین سامانه اتوماسیون برای مکاتبات مان برقرار کردیم.
وی افزود: در بخش دوم در حوزه فرهنگ و رسانه گام برداشتیم. در بخش خبر 20نفر از داوطلبان رابط خبری تحت عنوان "کانون خبرنگاران خیر" حضور فعال دارند. این افراد سازماندهی شده و در سامانه مشخصات شان بطور کامل ثبت شده است. انشاله این کار به ثمر برسد، در شش ماه دوم محصول بسیار ارزشمندی خواهیم داشت و شاهد انتشار تعداد زیادی از اخبار حوزه خیرین مدرسه ساز هستیم. سایت تعاملی مجمع خیرین طراحی شده است و در این سایت آنچه اهمیت دارد این است که محتواها توسط خبرنگاران خیر تولید می شود.
قربانی گفت: فعالیت دیگری که انجام شده تهیه دایرة المعارف خیرین مدرسه ساز آغاز شده و در دست اقدام است. همچنین ساخت کلیپ هایی شروع شده که تولید 5کلیپ تخصصی خیرین تهران در حال تولید است. همچنین صفحه اینستاگرامی مجمع خیرین مدرسه ساز کار خود را شروع کرده است. در فعالیت دیگر طی تفاهم نامه ای با شبکه مستند سیما 13خیر فعالیت شان در قالب فیلم مستند نمایش داده می شود. همچنین تعامل خوبی با اداره کل تبلیغات وزارت ارشاد درحال انجام است تا در حوزه تبلیغات امر خیر و مدرسه سازی بخوبی معرفی شود.
قربانی درباره اقدامات انجام شده در بخش ارتباطات سازمانی گفت: ساماندهی خوبی در این حوزه انجام شده و تمرکز بر فعالیت و همکاری با شهرداری است. برای اولین بار نیز میز خیرین مدرسه ساز در سایت شهرداری راه اندازی خواهد شد. برای پیش نویس شیوه نامه وقت زیادی گذاشتیم. همچنین با شهرداران مناطق جلسات مختلفی داشتیم. محور برنامه ها در6ماه دوم سال99 است و انتظار ما بیشتر روی شش ماه دوم فعالیت های نمایندگی هاست.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با اعلام میزان تعهدات ریالی مناطق در موضوع مدرسه سازی خیری گفت: پیشنهاد این است در سال 99 هرمنطقه تا سقف ۱۰میلیارد تومان تعهد داشته باشد. جمع پروژه های خیری در تهران 75میلیارد تومان است و رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است. اگر ما به سمت ماموریت شش ماه دوم برویم ادامه همکاری با شهرداری ها و خط نسبی پروژه برای هر منطقه داریم که انشاله بتوانیم برنامه ریزی کنیم. ما سعی داریم ادبیات مان آماری باشد و کلی سخن نگوییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار