پمپئو: مادورو باید از قدرت کنار برود

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه ضمن مطرح کردن اتهاماتی بی‌اساس علیه رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: مادورو باید از قدرت کنار برود
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که به کشور کوچک گویان در همسایگی ونزوئلا سفر کرده است،‌ روز جمعه در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور این کشور خواستار کناره‌گیری «نیکلاس مادرو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا از قدرت شد.

مایک پامپئو در ادامه اظهارات توهین‌آمیز و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی علیه سران دولت قانونی ونزوئلا مدعی شد: «ما می‌دانیم که رژیم مادورو زندگی مردم ونزوئلا را نابود کرده است و می‌دانیم که خود نیکلاس مادورو یک قاچاقچی سابقه‌دار مواد مخدر است. این یعنی او باید برود.»

آمریکا و متحدانش در اروپا و منطقه آمریکای لاتین تلاش می‌کنند با سرنگونی نیکلاس مادور رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، «خوان گوایدو» مهره دست‌نشانده خود را جایگزین وی کنند.

چندی پیش «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا -که با حفظ سمت، مسئولیت امور ایران را نیز در دولت آمریکا برعهده گرفته است- در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز با اعلام اینکه دولت آمریکا معتقد است که که تحریم‌هایش علیه ونزوئلا به‌شدت در کاهش درآمد دولت مادورو کاملاً مؤثر بوده، از تصمیم دولت متبوعش برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا در آینده نزدیک خبر داد.

علی‌رغم فشارهای اقتصادی و سیاسی شدید آمریکا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا تأکید کرده است که تسلیم فشارهای واشنگتن و متحدانش نخواهد شد و جایگاه قانونی خود را به مهره مد نظر غربی‌ها واگذار نخواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار