۵۵ مرد در پنج ماه گذشته قربانی حوادث کار شدند

ساری (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که در پنج ماه نخست امسال، ۵۵ مرد بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۱۲۳۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
۵۵ مرد در پنج ماه گذشته قربانی حوادث کار شدند

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، با اعلام این خبر، از افزایش 25 درصدی میزان مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

او با بیان اینکه از کل آمار فوت‌شدگان 42 نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود: «بر اساس آمارهای موجود در پنج ماهه سال جاری، سقوط از بلندی با 25 فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق‌گرفتگی با 16، جسم سخت با 11، سوختگی با 2 و سایر با یک فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.»
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که در پنج ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 13 مورد در مرداد ماه و کمترین آن با 7 مورد در فروردین ماه ثبت شده‌ است.
طی این مدت شهرستان‌های بابل و نور هر کدام با 8 فوتی بیشترین با 12فوتی، نور با 6 فوتی بیشترین و شهرستان‌های بابلسر، محمود آباد، میاندرود و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.
بیشترین سن مربوط به افراد 41 تا 50 سال با 15 فوتی و سن بیش از 61 سال با 5 فوتی کمترین آمار در این پنج ماه گزارش شده است.

کاهش 12 درصدی مصدومان حادثه کار

عباسی بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد که تعداد 338 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است. از این تعداد 327 نفر مرد و مابقی زن هستند.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راه‌کارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار