فرمانده بسیج فرهنگیان کشور: فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در کنار جامعه‌پذیری بصیرتِ مسئولیت‌پذیری را به افراد می‌آموزد

امسال رهبر انقلاب بر دو نکته تاکید داشتند یکی پیش دبستانی و دیگری ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/ امروز بسیج حتی در کشور بولیوی تشکیل شده است/ تابع محض ولایت بودن باید به عنوان یک سبک زندگی ترویج شود

تهران (پانا) - فرمانده بسیج فرهنگیان کشور در دیدار با اعضای پایگاه بسیج شهید کاظمیِ سازمان دانش‌آموزی بر مهم‌ترین ماموریت‌های بسیج این سازمان در ارتقاء کارآمدی این مجموعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده بسیج فرهنگیان کشور: فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در کنار جامعه‌پذیری بصیرتِ مسئولیت‌پذیری را به افراد می‌آموزد

عباس مطهری فرمانده بسیج فرهنگیان کشور در نشست هم‌اندیشی پایگاه بسیج شهید کاظمیِ سازمان دانش‌آموزی که صبح امروز سه‌شنبه 25 شهریورماه 99 در این سازمان برگزار شد با نثار درود به روح شهدا خصوصا شهدای دانش‌آموزان و با ابراز خرسندی از فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در بخش‌های مختلف اظهار کرد: «هدف همه ما این است که این حرکت تحولی در بسیج فرهنگیان آغاز شود و ادامه یابد. من هر وقت بسیجیان را می‌بینم از آنها نور و انرژی می‌گیرم. این افتخاری برای بنده است. بسیج ۲۲ قشر دارد که به جز بسیج دانش ‌آموزی و دانشجویی، هدف بقیه بخش‌ها کمک به ارتقا و کارآمدی اجزای مختلف نظام جمهوری اسلامی است و وظیفه بسیج فرهنگیان کمک به کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است.»

وی ادامه داد: «امروز موضوع "کارآمدی" تبدیل به پاشنه آشیل نظام شده است و دشمن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد. مثلا راجع به بازگشایی مدارس، شبکه شاد و فعالیت‌های مجموعه آموزش‌وپرورش دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته که آن را ناکارآمد جلوه دهد و از طرفی خواسته مردم از نظام نیز همین کارآمدی است. علاوه بر اینها، سال‌هاست تاکید اصلی رهبر انقلاب هم همین است. سال‌هاست مقام ولایت شعار اقتصادی برای سال انتخاب می‌کند تا اهمیت رسیدگی به معیشت مردم را بیان کند. درباره دستگاه آموزش‌وپرورش هم حضرت آقا امسال در روز معلم و در آستانه بازگشایی مدارس پیام دادند که نشان‌دهنده اهمیت موضوع برای ایشان است. امسال، علاوه بر تاکیدات قبلی، حضرت آقا دو نکته به بیانات خود اضافه کردند؛ یکی موضوع پیش دبستانی است که با صراحت فرمودند باید برعهده آموزش و پرورش باشد و دیگری بازتدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.»

ماموریت کمک به کارامدی آموزش‌وپرورش وظیفه فرهنگیان بسیجی است

فرمانده بسیج فرهنگیان تاکید کرد: « امسال آقا به سخنان خود درباره آموزش و پرورش عمق دادند و وارد جزئیات شدند که همه اینها به کارآمدی مرتبط است. حال سوال اینجاست که چه کسی باید این ماموریت را انجام دهد؟ قطعا مردم. ماهیت بسیج مردمی است. یعنی ماموریت کمک به کارامدی آموزش‌وپرورش وظیفه خود فرهنگیان عزیز بسیجی است و ما تنها وظیفه آماده سازی زمینه را داریم.»

وی افزود: «اگر ماموریت بسیج فرهنگیان این است، پس ماموریت پایگاه بسیج شهید کاظمی هم کمک به کارآمدی سازمان دانش‌آموزی است. تفاوت بسیج با همه بخش‌های آموزش‌وپرورش این است که وقتی بسیج پا به میدان می‌گذارد جوهره ایثار و شجاعت و مجاهدت را پای کار می‌آورد؛ نمونه این کار را در بحران کرونا دیدیم. همین روحیه‌ای که مردم در دفاع مقدس، دفاع از حرم، سیل و زلزله و ... دیدیم باید به میان بیاید و در ماموریت سازمان دانش‌آموزی اجرایی شود.»

پایگاه بسیج شهید کاظمی کلید حل مسائل طلایی سازمان دانش‌آموزی خواهد بود

مطهری درباره وظایف هر فرد شاغل در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: «بر اساس تاکید ولایت همه موظفند به آموزش‌وپرورش کمک کنند تا عزمی ملی شکل بگیرد و ما شروع کردیم این عزم ملی را رقم بزنیم. این بخش برون‌دستگاهیِ ماموریت ما است. قسمت بعدی ماموریت ما درون‌دستگاهی است که باید از کف مدرسه شروع شود و ماموریت آن کمک به کارآمدی تیم مدرسه می‌شود. کار به صورت پایلوت در استان‌ها شروع شده است. وظیفه ستاد در آموزش‌وپرورش تسهیل کار معلم است. کار ستاد باید عالمانه و مبتنی بر اندیشه باشد.»

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره ماموریت آموزش و پرورش در سطح مدارس گفت: «بسیج باید در همه لایه‌ها حضور داشته باشد و باید با سایر بخش‌ها هماهنگ باشد. به این ترتیب در لایه‌های وزارتخانه باید هیئت اندیشه‌ورز آغاز به کار کند. هئیت اندیشه ورز به ما می‌گوید چه کار کنیم. مثلا هیئت اندیشه‌ورز پایگاه شهید کاظمی به ما می‌گوید در سازمان دانش‌آموزی چه کنیم. ماموریت‌ها نیز بر اساس نیازها و اسناد بالادستی تعیین می‌شود. پایگاه بسیج شهید کاظمی کلید حل مسائل طلایی سازمان دانش‌آموزی خواهد بود.»

فرمانده بسیج فرهنگیان کشور تاکید کرد: «باید در هر هئیت اندیشه‌ورز یک هسته تخصصی تشکیل دهد و همین هسته مرکزی باید شبکه‌ای تشکیل دهد تا سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در هسته مرکزی انجام شود و سایر هسته ها وظیفه اجرای برنامه‌ها را برعهده داشته باشند.»

تابع محض ولایت بودن باید به عنوان یک سبک زندگی ترویج شود

مطهری در ادامه با اشاره به اهمیت نعمت ولایت در جامعه اسلامی گفت: «حاج قاسم فرمودند دو نعمت داریم که نباید از شکر آن غافل شویم یکی ولایت و دیگری نظام جمهوری اسلامی ایران. حاج قاسم که صاحب مکتب عملی است خود را تابع محض ولایت میداند و این باید به عنوان رفتار و سبک زندگی ترویج یابد.»

وی با نام بردن از لباس و زبان و رسم‌الخط به عنوان سه عامل متحول‌کننده در هر جامعه گفت: «شهادت حاج قاسم فضایی برای برخی تحولات در کشور فراهم کرد.» فرمانده بسیج فرهنگیان کشور در ادامه به طرح پیشنهادی درمورد استفاده از سبک زندگی ولایی در جمعیت پیشتازان پرداخت و گفت: «حاج قاسم کسی بود که از هیچکس نمی‌ترسید الا خدا و به هیچکس دل نبست الا خدا.»

باید بصیرتِ مسئولیت‌پذیری را به دانش‌آموزان بیاموزید

وی در ادامه با گلایه از تضعیف حس مسئولیت‌پذیری در میان دانش‌آموزان اظهار کرد: «جوانان ما مسئولیت گریز شدند. شما در سازمان دانش‌آموزی جامعه‌پذیری را یاد می‌دهید و همچنین باید این را به آنها بیاموزید که این مسئولیت را در کجا به کار گیرند. اگر بصیرت نباشد ممکن است جوان حس مسئولیت را برای داعش به کار گیرد. باید بصیرتِ مسئولیت‌پذیری را به آنها بیاموزید تا درست انتخاب کنند.»

امروز بسیج مستضعفین در سراسر دنیا حتی در کشور بولیوی تشکیل شده است

مطهری در پایان با اشاره به گسترش روزافزون بسیج در اقصا نقاط دنیا گفت که امروز بسیج مستضعفین در سراسر دنیا حتی در کشور بولیوی تشکیل شده است. امیدوارم سازمان در تحقق این ماموریت‌ها موفق باشد.

بعد از اظهارات سردار مطهری چند تن از اعضای پایگاه شهید کاظمی نظرات خود را درباره فعالیت این پایگاه در پیشبرد ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار