بحری‌زاده: توسعه و ارتقای جامعه‌پذیری در دانش‌آموزان ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در نشست هم‌اندیشی پایگاه بسیج شهید کاظمی سازمان دانش‌آموزی کشور بر اهمیت ماموریت و نقش سازمان دانش‌آموزی در جامعه‌پذیری افراد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: توسعه و ارتقای جامعه‌پذیری در دانش‌آموزان ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام سازمان دانش‌آموزی و فرمانده پایگاه بسیج شهید کاظمی سازمان دانش‌آموزی کشور در نشست هم‌اندیشی این پایگاه که صبح امروز سه‌شنبه 25 شهریورماه 99 باحضور سردار عباس مطهری فرمانده بسیج فرهنگیان کشور برگزار شد اظهار کرد: «واژه بسیج از واژگان مقدسی است که با انفاس قدسی حضرت امام وارد دائره المعارف انقلاب اسلامی شد. بسیج مفهومی فراتر از رزمندگی دارد و در همه شئون زندگی وارد میشود. بسیجی انسانی است از تبار ابرهیم که اسماعیل‌وار وارد عرصه‌های مختلف زندگی می‌شود.»

وی ادامه داد: «در مقام بسیج همین بس که امام با آن عظمت روح و شخصیت‌ خود، بسیجیان را فرزندان خود خواندند و دعا کردند خداوند ایشان را با فرزندان بسیجی‌اش محشور کند.»

بحری‌زاده در تعریف ماموریت سازمان دانش‌آموزی کشور و فعالیت‌های آن گفت: «ماموریت سازمان دانش‌آموزی را بر اساس اسناد بالادستی از جمله اساسنامه آن و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسعه و تقویت جامعه‌پذیری دانش‌آموزان با فراهم آوردن زمینه‌های متنوعی از نقش‌پذیری آنها در تمامی عرصه‌های جامعه می‌دانیم و برای تحقق آن از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی بهره می گیریم.»

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های دانش‌آموزی که در قالب تشکل‌های این سازمان اجرا می‌شود اظهار کرد: «شرکت در فعالیت‌هایی مثل درختکاری، تولید صنایع دستی، فعالیت‌های جمعی تشکیلاتی و ... زمینه را فراهم می‌کند که دانش‌آموز با جامعه‌پذیری مطلوب‌تری تربیت شود و بتواند در همه ساحت‌ها و چهارحوزه ارتباطی شامل رابطه انسان با خویشتن، رابطه انسان با خدا، ارتباط انسان با عالم‌ خلقت و رابطه با انسان‌های دیگر به نحوی شایسته، توانمند و موثر باشد. ایجاد و تقویت هویت اسلامی ایرانی و انقلابی در روح حاکم بر برنامه های ما باید موج بزند.»

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «ما فعالیت‌های خود را در سه حوزه پیگیری می‌کنیم: یکی تشکل پیشتازان است که امروز ۸۶ هزار مربی کاملا افتخاری و بی‌آنکه دستمزدی دریافت کنند در سراسر کشور با ما همکاری می‌کنند و ما قدردان زحمات ارزشمند این عزیزان هستیم.مربیان عزیزی که به صورت خود جوش در عده‌های مختلف همدلی و همراهی بی ادعا حاضر بوده و از جان و دل به همنوعان خود خدمت می‌کنند. امروز تشکیلات پیشتازان در ۵۰ هزار مدرسه توسعه یافته است و قریب به ۵۰ فعالیت جریان‌ساز برای پیشتازان تعریف شده است.»

وی ادامه داد: «بعد از پیشتازان دومین حوزه فعالیت ما خبرگزاری دانش‌آموزی پانا با هدف تربیت خبرنگارانی پرسشگر، مشارکت‌جو، مطالبه‌گر و اهل تعامل و گفت‌وگو است که فعالیت‌های تربیتی متعددی بر اساس سند تحول در این زمینه نیز تعریف شده است. ما در طرح تحولی جدید فعالیت‌هایی در دو بخش برای پانا تعریف کردیم؛ بخش اول فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای و بخش دوم تربیت خبرنگاران دانش‌آموزی است. هدف ما در پانا تربیت ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه کشور در افق ۱۴۰۴ است.»

بحری‌زاده به «مجلس دانش‌آموزی» به عنوان محور سوم فعالیت‌های سازمان اشاره کرد و گفت: «نمایندگان مجلس دانش‌آموزی از سطح مدرسه و سپس مراحل شهر و استان و سطح ملی انتخاب می‌شوند. امسال هدف ما این است که در سطح استان و منطقه هم مجلس دانش‌آموزی را تشکیل دهیم. به این صورت که موضوعات مجلس کشوری ما را موضوعاتی تشکیل میدهند که در سطح مدارس تعریف شده و در مراحل شهر و استان و منطقه حل نشده است و حال به سطح مجلس دانش‌آموزی کشوری آمده است.»

بعد از سخنان بحری‌زاده، سردار عباس مطهری به بیان دیدگاه‌های خود در مورد فعالیت بسیج فرهنگیان به صورت عام و فعالیت‌های بسیج پایگاه سازمان دانش‌آموزی - به طور خاص- در تحقق ایجاد زمینه برای تقویت کارآمدی نظام پرداخت و پیشنهادهایی درباره فعالیت‌های آینده این سازمان مطرح کرد. بعد از اظهارات سردار مطهری چند تن از اعضای پایگاه شهید کاظمی نظرات خود را درباره فعالیت این پایگاه در پیشبرد ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی و نقش یسیج در ارتقای کارآمدی نظام مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار