72 نفر در یک ماه بر اثر تصادف جان باختند

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که 72 نفر در مردادماه بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که شامل 60 مرد و 12 زن است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
72 نفر در یک ماه بر اثر تصادف جان باختند

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی، علی عباسی با بیان اینکه میزان مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در ماه مرداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 20 درصد افزایش داشته است، گفت: «از کل متوفیات حوادث رانندگی مرداد ماه، 45 نفر در محورهای برون‌شهری، 24 نفر در محورهای درون‌شهری و 3 نفر در راه‌های روستایی جان باخته‌اند.»

بیشترین فوتی مربوط به شهرهای ساری با 16 مورد، بابل با 10 مورد و آمل با 6 فوتی است. شهرهای نکا و گلوگاه نیز بدون فوتی گزارش شده است.

بر اساس این گزارش 20 نفر عابر، 20 نفر راننده، 18 سرنشین، 13موتور سوار و یک نفر دوچرخه سوار هستند.

1149 نفر در جاده‌های مازندران مصدوم شدند

عباسی تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در مرداد ماه سال جاری، هزار و 149 نفر اعلام کرد که این رقم در مدت مشابه سال قبل 29 درصد کاهش داشته است.

عضو شورای قضایی استان تصریح کرد: از آنجائی که بیشترین فوتی در جاده های برون شهری رخ داده است، می‌تواند هشداری باشد تا بلکه با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار