سرپرست بهزیستی سمنان:

بسترسازی مناسب به منظور حضور کودکان معلول در شهر سمنان

سمنان (پانا) - سرپرست بهزیستی سمنان از تفاهم با شهرداری سمنان در خصوص بسترسازی مناسب به منظور حضور کودکان معلول در شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بسترسازی مناسب به منظور حضور کودکان معلول در شهر سمنان

نرجس درخشنده، سرپرست اداره بهزیستی سمنان در گفت و گو با پانا، گفت: این اداره با شهرداری سمنان برای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و در حال حاضر مشارکت قابل توجهی جهت کاهش میزان کودک آزاری و همچنین بسترسازی مناسب به منظور حضور کودکان معلول در سطح شهر در حال انجام است.

وی ارتقاء کیفی فضای شهر، ساماندهی کودکان کار و خیابانی و برنامه ریزی جهت ارتقاء سلامت خانواده‌های کودکان کار و اتباع خارجی را از دیگر اهداف این مشارکت ذکر کرد و افزود: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده کودکان کار و کاهش سایر آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودک و همچنین تلاش برای ارتقاء کیفیت زندگی کودکان در شهر سمنان، جزء اصلی‌ترین برنامه‌های اداره بهزیستی و مدیریت شهری است.

سرپرست اداره بهزیستی سمنان با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی ارائه آموزش پایه به کودکان زیر سن دبستان است، عنوان کرد: مهدهای کودک تحت نظارت این سازمان است و در این راستا از جمله همکاری انجام شده با اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان، ایجاد و افزایش فرصت پویایی و نشاط و آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش مسائل فرهنگی و مذهبی به کودکان بوده است.

درخشنده خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای تحقق بخشی از اهداف شهر دوستدار کودک برای ۶۰ کودک کلاس‌های تقویتی دایر شد و ۳۰ نفر از خانواده‌ها نیز از کلاس‌های هنری و توانمندسازی خانواده بهره‌مند شدند، ۳۳ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل نیز از خدمات این مرکز در راستای امور مربوط به تحصیل استفاده کردند و ۵۰ کودک در کلاس شنا و فوتبال با همکاری شهرداری سمنان به مدت دو ماه آموزش دیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار