محدودیت‌های جدید برای معاملات اوراق تسهیلات مسکن اعلام شد

تهران (پانا) - فرابورس ایران محدودیت‌های جدید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره از سوی دو بانک دولتی را اعلام کرد اما همچنان شورای عالی بورس هنوز مصوبه ای برای تغییر دامنه نوسان اوراق تسهیلات مسکن در نظر نگرفته است

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت‌های جدید برای معاملات اوراق تسهیلات مسکن اعلام شد

فرابورس ایران محدودیت‌های جدید اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره از سوی دو بانک دولتی را اعلام کرد که به شرح زیر است:

پیرو مصوبات شورای محترم پول و اعتبار، موارد ذیل در خصوص اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک عامل بخش مسکن اعلام می‌گردد:

۱- محدودیت زمانی عدم فروش توسط خریداران در کلیه نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک مذکور (تسه) به مدت ۴ ماه خواهد بود.

۲- محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی که فقط ۴ ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال نخواهد شد لذا در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی تسه ۹۷۰۷، تسه ۹۷۰۸، تسه ۹۷۰۹ و تسه ۹۷۱۰ مشمول محدودیت مذکور نمی‌باشند.

۳- در خصوص اوراق گواهی صادره بانک مسکن محدودیت ورود سفارش خرید و انجام معامله به میزان حداکثر ۲۸۰ ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی می‌باشد.

۴- متقاضیان خرید می‌بایست محدودیت‌های مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت نمایند، تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش منجر به ارجاع موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات گردد.

موارد ذیل در خصوص نمادهای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی اعلام می‌گردد:

۱- اعتبار اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی (تملی) جهت نقل و انتقال (خرید و فروش) در بازار فرابورس در نمادهای معاملاتی (تملی ۷۱۰۱) و قبل از آن از روز ۱۵ ماه ذکر شده در شرح نماد به مدت ۳ سال و اعتبار مابقی نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی (تملی) جهت نقل و انتقال (خرید و فروش) در بازار فرابورس از روز ۱۵ ماه ذکر شده در شرح نماد به مدت ۲ سال تقویمی می‌باشد.

۲- اعتبار کلیه اوراق گواهی صادره جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی آن در بازار فرابورس ایران می‌باشد.

۳- محدودیت حجمی هر سفارش خرید (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) جهت نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی به تعداد ۲۴۰ ورقه تعیین گردیده است.

خاطرنشان می‌شود در پی ورود سفته بازان به بازار اوراق تسهیلات مسکن و افزایش قیمت این اوراق در ماه‌های خرداد و تیر ماه امسال، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در تیر ماه اعلام کرد برای جلوگیری از خرید و فروش این اوراق برای مقاصدی غیر از دریافت تسهیلات مسکن، قرار است دامنه نوسان این اوراق به حداقل کاهش یابد؛ اما همچنان خبری از این اتفاق نیست و شورای عالی بورس هنوز مصوبه‌ای برای تغییر دامنه نوسان اوراق تسهیلات مسکن در نظر نگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار