مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:

۳۲۷۳ دانش آموز استان، نیازمند همراهی مردم در جشن عاطفه‌ها

سمنان (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه بیش از سه هزار دانش‌آموز استان سمنان امروز نیازمند مشارکت و کمک مردم در جشن عاطفه‌ها هستند، تصریح کرد جشن عاطفه‌ها از روز جمعه ۲۲ شهریور در استان سمنان آغاز و تا ۱۱ مهرماه به مدت ۲۱ روز ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۲۲۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
۳۲۷۳ دانش آموز استان، نیازمند همراهی مردم در جشن عاطفه‌ها

محسن مسعودیان راد در جمع خبرنگاران به مناسبت بازگشایی مدارس با بیان اینکه سال گذشته جشن عاطفه‌ها در ۴۰۰ مدرسه، ۳۱ پایگاه ثابت و سیار، ۶۳ مسجد و ۶۰ مرکز نیکوکاری و ۲۳ پایگاه نماز جمعه برگزار شد گفت: امسال با توجه به وجود بیماری ویروسی کرونا و تعطیل بودن برخی از مراکز مذکور جشن عاطفه‌ها نیز با تغییراتی همراه شده است.

وی با بیان اینکه شور عاطفه‌ها فرصتی برای مشارکت و همدلی مردم به‌منظور یاری‌رساندن به دانش آموزان محروم به شمار می‌رود، افزود: مردم می‌توانند به‌صورت حضوری یا غیرحضوری در این طرح مشارکت داشته باشند و از طریق شماره‌گیری کد دستوری #023*۸۸۷۷* با تلفن همراه و یا شماره‌حساب ۰۱۰۲۳۱۸۴۶۳۰۰۹ و یا شماره کارت ۶۹۸۴-۹۰۱۷-۶۹۱۹-۶۰۳۷ نزد بانک صادرات آماده دریافت کمک‌های خیران است.

۳۰۰ مددجو استان سمنان فاقد تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی هستند

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه پویش «همدلی برای دانش آموزان آفلاین» هم‌زمان با سراسر کشور در استان نیز راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: هدف این طرح جمع‌آوری کمک‌های نقدی و نیز تبلت و موبایل‌های کارکرده که با قابلیت نصب برنامه شاد بر روی آن‌ها برای ۳۰۰ مددجو دانش آموز استان که فاقد تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی هستند، است.

مسعودیان راد، برگزاری مراسم شور عاطفه ها همزمان با ایام محرم را همسو با رویکرد قیام عاشورا و پیوندی بین نیت های خیرخواهانه مردم برشمرد و تصریح کرد: شهادت حضرت اباعبدالله(ع) برای نجات مردم از جهالت و گمراهی بود و هدف اصلی شور عاطفه ها نیز کمک به ارتقاء علمی و رشد آگاهی نیازمندان جامعه است.

وی، رفع نیازهای فرهنگی و ریشه‌کنی فقر فرهنگی را یکی از محورهای شور عاطفه ها عنوان کرد و گفت: خیران و مردم در شور عاطفه ها تنها نباید به رفع نیازهای مادی بیندیشند و در کنار تامین نیازهای تحصیلی، رشد فکری و ارتقاء فرهنگی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با عنوان این مطلب که در شور عاطفه ها تنها به سه هزار و ۲۷۳ دانش آموز و ۴۲۵ دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد کمک رسانی نمی شود و تمام محصلان نیازمند در صورت شناسایی جامعه هدف محسوب می شوند، گفت: در اختیار گذاشتن اینترنت پاک، آموزش نحوه صحیح استفاده از تبلت و فضای مجازی به والدین و توزیع تبلت‌های دارای محدودیت از جمله برنامه‌های مورد نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

مسعودیان راد با اشاره به هدفگذاری برای تهیه ۳۰۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان نیازمند به ویژه در مناطق محروم اظهار کرد: سعی می شود در کنار تامین این دستگاه ها، آموزش های لازم در استفاده صحیح از این ابزار به خانوارها ارائه شود. البته در این زمینه ارتباط گیری برخط با خانواده ها برقرار شده و آموزش های مرتبط در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

وی همچنین به هدفگذاری برای ایجاد اینترنت پاک از سوی کمیته امداد استان سمنان برای استفاده محصلان اشاره کرد و گفت: کارت هایی آماده شده که محدودیت و مراقبت های لازم در استفاده از برنامه هایی که ممکن است آسیب هایی به همراه داشته باشد، مدنظر قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، با بیان اینکه ۱۰۰ درصد منابع تهیه ۳۰۰ دستگاه تبلت دانش آموزی از سوی خیران استان تامین شده است که کمکی در مسیر فرهنگی و احسان فرهنگی محسوب می شود، عنوان کرد: در آیین جشن عاطفه های سال گذشته در استان سمنان، ۲۲ میلیارد ریال و در آیین شور عاطفه های امسال جمع آوری ۲۷ میلیارد ریال هدفگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار