استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا تأکید کرد؛

ضرورت جریان داشتن فعالیت‌های جامعه در کنار رعایت توصیه‌های بهداشتی

رشت ( پانا) - نماینده عالی دولت در گیلان سلامت فراگیران علم و دانش را اولویت نخست دانست و با تأکید بر ضرورت جریان داشتن فعالیت‌های جامعه در کنار رعایت توصیه‌های بهداشتی و نیز استمرار بازرسی‌ها از مراعات موارد بهداشتی در مدارس گفت: نباید هیچ دانش‌آموز علاقمند آموزش، به‌دلیل نداشتن ماسک، از حضور در مدرسه محروم شود.

کد مطلب: ۱۱۲۲۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت جریان داشتن فعالیت‌های جامعه در کنار رعایت توصیه‌های بهداشتی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که با حضور اعضای این ستاد و همچنین خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را در شرایطی شروع کرده ایم که طی هفته گذشته با وجود ویروس کرونا، درب های هیچ مدرسه و دانشگاهی به روی دانش آموزان و دانشجویان بسته نبود که این مهم، نشان دهنده آنست که گفتمان ما "سلامت به‌علاوه فعالیت" است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم، اولویت نخست است و جریان داشتن فعالیت های ضروری جامعه باید در کنار رعایت همه اصول بهداشتی باشد، ادامه داد: بر این مبنا بر ضرورت توجه و مراعات پروتکل های بهداشتی در مدارس تاکید و به دنبال آن بیش از یک‌هزار مدرسه مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت و همچنان نیز گروه های بازرسی بر این امر نظارت دارند.

استاندار گیلان تصریح کرد: ضمن تأکید به اداره کل آموزش و پرورش استان، انتظار دارم متولیان مدارس نیز به طور جدی بر رعایت اصول بهداشتی در مراکز آموزشی، دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه نظارت داشته باشند و تأکید دارم حفظ سلامت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب به‌عنوان آینده سازان این سرزمین را در اولویت قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید تداوم فرآیند آموزش با اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی در محیط‌های آموزشی همراه باشد، تصریح کرد: انتظار دارم کمیته های آموزش و نیز فضای مجازی با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها بویژه صدا و سیمای مرکز استان، در خصوص اجرای توصیه های بهداشتی در محیط های آموزشی و آگاه سازی دانش آموزان و اولیاء آنان، به تولید محتوای اثرگذار بپردازند.

دکتر زارع با اشاره به اینکه باید در کنار قدردانی از ایستادگی و از خودگذشتگی نیروهای درمانی و پزشکی طی هفت ماه اخیر، نسبت به سوءاستفاده های دشمنان هوشیار باشیم؛ افزود: هم به مردم متذکر شویم که رعایت توصیه های بهداشتی، برداشتن باری مضاعف از دوش کادر فداکار درمان است و هم نشان دهیم که آنان همچنان متعهدانه و مجاهدانه در سنگر حفاظت و صیانت از سلامت جامعه حضوری فعال دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: لازم است کمیته رسانه و فضای مجازی در این زمینه نقش آفرینی کند و با روشنگری و تبیین اهمیت مراعات پروتکل های بهداشتی، اجازه تبلیغات دروغین را ندهد.

وی به اهتمام دولت با وجود تمامی محدودیت ها و فشارهای ناشی از تحریم های استکبار علیه ملت ایران اشاره و عملکرد نظام جمهوری اسلامی را در مدیریت کرونا، سرافرازانه ذکر کرد.

وی با تاکید بر لزوم بسیج همگانی جهت تامین ماسک مورد نیاز دانش آموزان، گفت: با توجه به الزام استفاده از ماسک در مدارس، نباید هیچ دانش آموز علاقمند آموزش به دلیل نداشتن ماسک، از حضور در مدرسه محروم شود.

دکتر زارع به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اربعین نیز اشاره و اضافه کرد: بر اساس تصمیم این ستاد؛ هیچگونه راهپیمایی به مناسبت اربعین حسینی در ایران و عراق صورت نمی گیرد.

استاندار گیلان هفته دفاع مقدس را فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت خواند و افزود: مراسم چهلمین سالروز دفاع مقدس توسط دستگاه های متولی با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز استان بمنظور پیشگیری از شکل گیری اجتماعات و نیز جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

وی همچنین 21 شهریورماه روز سینما را تبریک گفت و این هنرصنعت را از کارآمدترین ابزارهای توسعه فرهنگی دانست و گفت: هنرمندان به ویژه فعالان هنرهای نمایشی، همراهی های خوبی در جریان مدیریت کرونا داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار