کسب رتبه اول کشوری توسط سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس

تبریز (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی از کسب رتبه اول کشوری(ممتاز) در اجرای بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول کشوری  توسط  سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس

صمد علیزاده در گفت و گو با پانا با بیان این که همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان همزمان با کشور در آذرماه برگزار می شود، گفت: بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی نیز با رویکرد "مدرسه ایمن - جامعه تاب آور"با به صدا در آمدن زنگ زلزله و ایمنی با هدف ارتقای آمادگی دانش آموزان برای مواجهه با اثرات زلزله در مدارس استان اجرا شد.
وی ادامه داد: از سال 1394 علاوه بر دانش آموزان و مسئولین مدارس، مردم محله نیز در این فرایند مشارکت داده می شوند تا سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله های مجاورمدارس ایمن نیز ارتقا یابد و از ظرفیت این مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده می شود.
مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود: از چند هفته قبل از اجرای مانور جلسات هماهنگی متعدد با دستگاه های مختلفی چون اداره کل مدیریت بحران استان، اداره کل نوسازی مدارس استان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، سازمان جمعیت هلال احمر، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پرشکی استان، نیروی انتظامی استان و صدا و سیما ی استان برگزار شده و علاوه بر توجه به ایمنی مدارس و ایمن سازی عناصر غیرسازه ای، روش های صحیح پناه گیری و خروج ایمن از کلاس ها به دانش آموزان، مسئولین مدارس، اولیاء و مردم محله آموزش داده می شود.
علیزاده گفت: بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران کشور، استان آذربایجان شرقی با توجه به بهترین عملکرد در اجرای بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس حائز رتبه اول کشوری (ممتاز) شد.
او در خاتمه با بیان این که استان آذربایجان شرقی در سال 97رتبه سوم کشوری (نمونه) را کسب کرده بود، گفت: از تمامی نهاد ها، ارگان ها و عوامل اجرایی که در اجرای موفق مانور زلزله در مدارس استان تلاش کردند، تشکر می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار