بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان از قطعات شش و هفت خط ریلی رشت-انزلی

رشت ( پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه و نماینده عالی دولت در استان، از قطعه های شش و هفت راه آهن قزوین- رشت - انزلی بازدید کردند و درجریان تکمیل این پروژه قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان از قطعات شش و هفت خط ریلی رشت-انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ نوبخت و زارع، از عملیات زیرسازی قطعه های شش و هفت راه آهن قزوین - رشت - انزلی بازدید کردند.

قطعه شش به طول حدود 17کیلومتر و نیز قطعه هفت به طول افزون بر ۱۷ و نیم کیلومتر است که پیشرفت کار در قطعه های یادشده در بخش زیرسازی و روسازی 36 درصد گزارش شده است.

در ادامه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و نماینده عالی دولت در گیلان از روند اجرای پروژه کنارگذر انزلی بازدید کردند.

پروژه کنارگذر انزلی به طول حدود 17 کیلومتر که در قالب ۲ قطعه طراحی و اجرا شده، هم اکنون بصورت کلی 51درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با توجه به حجم حمل و نقل قابل ملاحظه کالا از بندر انزلی به عنوان مهمترین و بزرگترین بندر شمال کشور و به دنبال آن ترافیک بسیار متراکم در این منطقه، ساخت کنارگذر اجتناب ناپذیر است، اما کندی تامین مالی و نیز بناهای فنی گوناگون و پل های متعدد که ابعاد یکی از آنها 120 کیلومتر است، موجبات طولانی شدن روند تکمیل این پروژه را فراهم کرد.

راه آهن رشت - انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای است.

بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، بازدید از روند اجرای فاز دوم مسکن مهر رشت و شروع عملیات بهسازی محور پیربازار - ضیابر از برنامه های صبح امروز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان بود.

همچنین عملیات ریل گذاری راه آهن رشت - کاسپین - انزلی و ساخت دوهزار واحد مسکن محرومان در استان با حضور نوبخت و زارع آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار