رئیس سازمان هواپیمایی:

مردم بلیت پروازهای ترکیه را خریداری نکنند

در هواپیما مدام تهویه انجام می شود

تهران(پانا)- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره پروازهای ترکیه می‌گوید کشور ترکیه چندین بار برای برقراری پرواز اعلام امادگی کرده اما پرواز را کنسل کرده است. با مجلس و وزارت امور خارجه هم جلساتی داشتیم تا با رایزنی با ترکیه مشکل حل شود و ترکیش ایرلاین پروازهای خود را به ایران از سر بگیرد، اما هنوز برای پروازهای ترکیه خبر قطعی نمی‌دهیم و بهتر است مردم فعلا بلیت پروازهای ترکیه را خریداری نکنند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مردم بلیت پروازهای ترکیه را خریداری نکنند

به گزارش ایرنا،‌«تورج دهقانی زنگنه» به منظور نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی داخل پروازها، صبح امروز به صورت سرزده از دو هواپیمای درحال پرواز بازدید کرد.

وی بعد از این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: اخطار به شرکت‌های هواپیمایی را شروع کردیم و تاکنون به دو شرکت هواپیمایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داخل پروازها مجوز پرواز ندادیم.

رئیس سازمان هواپیمایی هشدار داد: اگر تخلف این شرکت هواپیمایی در عدم فاصله‌گذاری در داخل هواپیما ادامه پیدا کند نام این ایرلاین را اعلام می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سازمان هواپیمایی دستورالعملی با نام ١٩٠٠ تهیه کرده و به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است که موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، داخل هواپیما نیز فرم نظر سنجی گذاشته است و مسافران می‌توانند موارد تخلف را فورا از داخل پرواز به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند.

زنگنه درباره موضوع تهویه هواپیما که بسیاری از کارشناسان به دلیل میانگین بالای سن ناوگان هوایی آن را فاقد کارکرد می‌دانند، گفت: بحث تهویه هوا هر سه دقیقه یکبار مطرح نیست بلکه در هواپیما مدام تهویه انجام می‌شود و این موضوع را میتوانید از تفاوت دمای بیرون و داخل هواپیما تشخیص دهید.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت:‌ ضمن اینکه دستور داده شده است که زمانی که هواپیما روی زمین است از موتور کمکی APU استفاده شود که تهویه را روی زمین هم انجام می‌دهد و قبل از اینکه موتورها خاموش شوند باید این موتور کمکی روشن شود و در هنگام تاکسی کردن هواپیما و پیاده شدن مسافر نیز این تهویه باید روشن باشد.

وی درباره آخرین وضعیت ناوبری فرودگاه ماهشهر، گفت: شبهه‌ای ایجاد شده بود مبنی بر این که فرودگاه ماهشهر ایمنی ندارد، در نتیجه صحبتی با وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داشتیم و پس از تعطیلی چند ساعته فرودگاه مقرر شد، شرکت فرودگاه‌ها مسؤولیت فرودگاه عسلویه و ماهشهر را بپذیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: مسؤولیت ناوبری فرودگاه ماهشهر برعهده شرکت فرودگاه‌ها است و دیگر فرودگاه‌های این حوزه نیز برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی درباره پروازهای ترکیه، گفت: کشور ترکیه چندین بار برای برقراری پرواز اعلام امادگی کرده اما پرواز را کنسل کرده است. با مجلس و وزارت امور خارجه هم جلساتی داشتیم تا با رایزنی با ترکیه مشکل حل شود و ترکیش ایرلاین پروازهای خود را به ایران از سر بگیرد، اما هنوز برای پروازهای ترکیه خبر قطعی نمی‌دهیم و بهتر است مردم فعلا بلیت پروازهای ترکیه را خریداری نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار