71 درصد مدارس سیستان و بلوچستان روستایی است

زاهدان (پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حدود ۷۱ درصد مدارس استان روستایی هستند، اظهار کرد در مدارس عشایری و روستایی که آمار دانش آموزان به صورت حداقلی و با کمترین نرخ است، شرایط حضور و فعالیت مدارس عادی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
71 درصد مدارس سیستان و بلوچستان روستایی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در جلسه کارشناسی و همفکری مسئولان آموزش و پرورش، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شورای شهر زاهدان که با هدف بررسی شرایط و وضعیت بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین اولویت دستگاه تعلیم و تربیت در شرایط فعلی، صیانت از سلامت همکاران و دانش آموزان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه موضوع بازگشایی مدارس در تاریخ ۱۵ شهریور مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست، افزود: با رعایت حضور حداقلی دانش آموزان در کلاس های درس، بهره گیری از حداقل زمان ممکن و رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس استان آغاز به کار کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کمبود زیرساخت‌های مخابراتی، فناوری و اینترنتی و عدم تمکن مالی بسیاری از خانواده ها به منظور تهیه ملزومات مورد نظر برای آموزش‌های مجازی فرزندانشان را از علل و عوامل عقب ماندگی درس دانش آموزان عنوان کرد و آموزش حضوری را بهترین شیوه و موثرترین روش فرآیند یاددهی یادگیری دانست.
رخشانی با تاکید بر فرهنگ سازی گسترده در سطوح مختلف جامعه و آگاهی بخشی آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از موسسات مردم نهاد و خیریه به کمک آموزش و پرورش آمده و در سایه همدلی و همراهی درک متقابلی از شرایط موجود به وجود آمده است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش اعتقاد دارد بهترین شیوه آموزش، شیوه حضوری و چهره به چهره بین معلم و دانش آموز است و با همین هدف حیطه های شناختی، روانی و حرکتی دانش‌آموزان در این نوع آموزش تحقق می یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: به همه مدارس استان بر اساس شرایط موجود و تصمیم شورای مدرسه اختیار تام داده شده تا بر اساس اطلس آموزشی اقتضائی عمل کنند.
رخشانی با تاکید بر عدم الزام حضور دانش آموزان در کلاس درس تصریح کرد: این بدان معنا نیست که موضوع استمرار آموزش دچار چالش شود، بلکه به هر شیوه و روش فرآیند یاددهی یادگیری برای همه دانش آموزان باید جریان داشته باشد.
رخشانی با اعلام اینکه حدود ۷۱ درصد مدارس استان روستایی هستند، عنوان کرد: در مدارس عشایری و روستایی که آمار دانش آموزان به صورت حداقلی و با کمترین نرخ هستند، شرایط حضور و فعالیت مدارس، عادی خواهد بود.
وی مشارکت، همراهی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه ها و حوزه‌های مختلف در همه شهرها و مناطق استان به ویژه مناطقی که مشکلات و شرایط سخت تری را دارند خواستار شد و افزود: آموزش و پرورش به ویژه در استان پراکنده و پهناور سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه مهربانانه و دلسوزانه همه کسانی است که برای تعلیم و تربیت این سامان دل می سوزانند.
در این نشست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مهمترین درخواست مسئولان بهداشتی در شرایط فعلی ارتقای زیرساخت های بهداشتی، تقویت نظام مراقبت بیماری و توسعه فرهنگ عمومی جامعه در مسیر روشنگری و آگاهی بخشی نسبت به این موضوع مهم است.
اعضای شورای شهر زاهدان نیز در این جلسه با اعلام آمادگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و بسترهای مختلف ،بر همکاری و همراهی شوراهای اسلامی شهر و روستا در اقصی نقاط استان با آموزش و پرورش به ویژه در کف مدارس و کلاس های درس با حفظ سلامت فرهنگیان و دانش آموزان تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار