برگزاری جلسه هماهنگی تفاهم نامه ایجاد نمایشگاه دائمی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی وشرکت صنایع آموزشی

تبریز(پانا) - جلسه هماهنگی تفاهم نامه ایجاد نمایشگاه دائمی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی وشرکت صنایع آموزشی با حضور معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش ، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر عامل این شرکت و رئیس سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی تفاهم نامه ایجاد نمایشگاه دائمی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی وشرکت صنایع آموزشی

هدف ارتباط مستقیم مدارس و اولیا با تولید کنندگان

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: دو هدف اساسی در ایجاد نمایشگاه محصولات شرکت صنایع آموزشی را دنبال می کنیم. یکی از این اهداف ارتباط مستقیم مدارس و اولیا با تولید کنندگان و استفاده از آن تولیدات بدون واسطه و در دسترس بودن محصولات جدید این شرکت می باشد.

وی هدف دیگر را ایجاد نمایشگاه دائمی برای استفاده مستمر و سالیان طولانی توسط دانش آموزان، خانواده ها ومعلمین دانست و افزود: می توان در راستای این نمایشگاه، نمایشگاه های مقطعی هم با هدف دانش آموز محور بودن، در شهرستان‌ها و اردوگاه‌ها آنها برگزار کرد.

عطایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی قطب شمال غرب کشور است و راه مواسلاتی تعدادی از استانها از این استان می باشد؛ می ‌توان نمایشگاه دائمی برای استفاده ی تعدادی از استانها در آن ایجاد کرد.

وی همچنین به ظرفیت اردوگاه الغدیر و کوثر تبریز که هر کدام مساحتی بالغ بر 8 هکتار دارند، اشاره کرد و افزود: با رعایت ضوابط بهداشتی بعد از شروع مدارس می‌توان وسایل کمک آموزشی را برای خود دانش‌آموزان با ایجاد نمایشگاهی در این اردوگاهها ارائه داد.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گفت: در کنار این نمایشگاه، می توان نمایشگاه دست سازه های بسیار کارآمدی که توسط معلمان ساخته شده ولی مغفول واقع می شود به نمایش گذاشت تا تعدادی از آنها که مورد تایید قرار گرفتند به تولید انبوه رسیده و عرصه فعالیت اولیا، دانش آموزان و مدارس فراهم شود.

سازمان دانش آموزی ظرفیت و پتانسیل عظیم اقتصادی

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه افزود: اگر می‌خواهید فروش محصولات شرکت صنایع آموزشی را در کشور توسعه دهید، باید در استانها شعبه داشته باشید.

وی گفت: آموزش و پرورش یک رسانه بزرگ است و بیشتر از ۱۵ میلیون دانش آموز داردکه این تعداد با احتساب فقط اولیای آنها نزدیک ۴۵ میلیون نفر خواهد شد و این نشان از وسعت خانواده آموزش و پرورش است.

علمی خاطر نشان کرد: سازمان دانش آموزی در استانها یک ظرفیت و پتانسیل برای بحث‌های اقتصادی می باشد. اگر با مرکزیت تبریز در شمال غرب کشور نمایشگاه ایجاد کنیم می‌توانیم در راستای فرمایشات مقام معطم رهبر در جهت جهش تولید نیز با فروش محصولات بالا همکاری نماییم. ما دنبال آنیم که محصولاتی که به استانها برده می‌شود مورد قبول دانش‌آموزان و اولیا باشد و تولیدات تازه را به مدارس برسانیم.

صنایع آموزشی3200 محصول آموزشی متنوع دارد

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی نیز در ادامه گفت: گستره محصولات این شرکت بسیار زیاد است و بیش از ۳۲۰۰ محصول از پیش دبستانی تا دانشگاه برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان، خانواده ها و مدارس وجود دارد. کیت های مختلفی برای دبستانی ها، دبیرستانی ها و هنرستان ها و دانشگاه‌ها ارائه می شود.

مصلحی افزود: تولید ماسک آزمایشگاهی و نیز در مرحله اول واردات تبلت دانش آموزی با تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش از دیگر خدمات این شرکت است.

وی از ایجاد اشتغال برای بعضی از هنرستانها سخن به میان آورد و گفت: قسمتی از تولیدات این شرکت برای مدیران مدارس و روسای دانشگاه ها می باشد. در صورت همکاری خوب با آنها می توانیم برای بعضی از هنرستانها اشتغال ایجاد کرده و بعضی از تولیداتمان را به وسیله هنرستان ها ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی در پایان گفت: مشتریان ما در عرصه آموزش و پرورش به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ دانش‌آموزان و خانواده‌ها ، مدارس و ادارات و نیز دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه ای و هدف ما از ایجاد این نمایشگاه جلب توجه و آشنایی خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان است.

برگزاری دائمی نمایشگاه در سازمان دانش آموزی

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه چه به صورت مقطعی چه به صورت دائمی بر اساس اساسنامه سازمان بوده و مشکلی ندارد افزود: هدف ما خدمت به دانش‌آموزان می باشد و با همکاری شما بستر را برای مدیران و روسا ادارات مناطق و نواحی و نیز مدیران مدارس آماده می‌کنیم تا از این نمایشگاه بازدید کرده و نسبت به خرید لوازم استاندارد عمل نمایند.

علیزاده در ادامه افزود: صنایع آموزشی مورد استفاده دانش آموزان در خانه و مدرسه می باشد. بهتر است نمایشگاه سیاری هم برای مناطق محروم طراحی شود تا دانش‌آموزان این مناطق نیز بتوانند از این نمایشگاه دیدن کنند و از آن استفاده نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار