در نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین مطرح کرد:

ضرغامی: برخی نیروهای انقلاب به «خود شاقول‌پنداری» دچار شده‌اند

تهران (پانا)‌- عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، با ابراز نگرانی از «ریزش‌ها و رویش‌ها»، خود شاقول پنداری را عادت بدی دانست که برخی نیروهای انقلابی به آن دچار شده‌اند و در ادامه گفت: تنگ کردن دایره خودی‌ها، پایان ندارد و امروز انقلابی‌ترین نیروهای ارزشی به دنبال مرزبندی با هم هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرغامی: برخی نیروهای انقلاب به «خود شاقول‌پنداری» دچار شده‌اند

به گزارش روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین، عزت الله ضرغامی در نشست این تشکل اصولگرا گفت: در مورد مهمترین مسائل جامعه چون نقدینگی، نظام بانکی، سهولت کسب و کار، موانع تولید، کنترل واردات و اصلاح نظام تجارت خارجی، مسکن و خصوصی سازی و ... جلسات متعددی با کارشناسان حوزه‌های متفاوت اجرایی و دانشگاهی داشته‌ام. برخی نظرات کارشناسان اقتصادی ۱۸۰ درجه با هم متفاوت است.

رییس پیشین صدا و سیما افزود: تفکر مهندسی می‌تواند بهترین جمع بندی را انجام داده و راه حل بهینه را با قاطعیت انتخاب و اجرا کند و در این میان جامعه اسلامی مهندسین به عنوان یک حزب متشکل از مهندسین توانمند می‌تواند این نقش را به خوبی در جبهه انقلاب ایفا کند.

ضرغامی یادآور شد: امروز کار فرهنگی یعنی سازندگی، یعنی ارائه خدمات ضروری به مردم، مدرسه سازی، آبرسانی، آموزش، بهداشت در نقاط محروم و دور، عین کار فرهنگی است.

وی، وفاق و نزدیک کردن آحاد مردم و خواص جامعه را از ضروریات حل مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: کشور با تفرقه، اختلاف و درگیری جناحی و حزبی به جایی نمی‌رسد. تعریف رهبر معظم انقلاب از «خودی» الگوی مناسبی برای تحقق این راهبرد است.

انقلابی‌ترین نیروهای ارزشی در پی مرزبندی با هم هستند

ضرغامی با ابراز تاسف از برخی کج سلیقگی‌ها اظهار داشت: تنگ کردن دایره خودی‌ها، پایان ندارد. امروز انقلابی‌ترین نیروهای ارزشی به دنبال مرزبندی با هم هستند. آن هم بر سر عناوینی که با گفتگو و همدلی به راحتی حل می‌شود. گفتگو و مدارا با جدی ترین منتقدان درون نظام می‌تواند به رفع سوء تفاهم با کاهش کینه و نفرت و هماهنگی حداقلی برای پیشبرد اهداف نظام منجر شود.

این فعال اصولگرا، خود شاقول پنداری را عادت بدی دانست که برخی نیروهای انقلابی به آن دچار شده‌اند و در ادامه گفت: همیشه نگران «ریزش های رویش‌ها» بوده ام و در جلسات درونی جبهه انقلاب نسبت به آن هشدار داده ام.

ضرغامی به مختصات دوران حاضر اشاره کرد و گفت: عصر ما عصر جولان «میکرو قدرت ها» وغلبه «قدرت جریان» بر «جریان قدرت» است. نوجوانان و افراد کم سن و سال بازیگران این عرصه هستند. احزاب و گروه های سیاسی با سابقه، باید برای این واقعیت برنامه داشته باشند.

وی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسین هم یک تشکل سیاسی است و هم یک سازمان تخصصی که باید توانمندی اش در مهندسی و برون رفت از مشکلات کشور را در اختیار دیگران قرار دهد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سازمان‌ها با محیط‌شان توصیف می‌شوند. محیط احزاب و تشکل‌های سیاسی، فضای مجازی است که امروز همه شئون ما را در برگرفته است. هدایت افکار عمومی بدون توجه به قواعد این محیط امکان پذیر نیست.

همچنین در این که در آستانه سالروز قیام خونین هفدهم شهریورماه برگزار شد محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در سخنان کوتاهی درباره فضای فعلی سیاسی کشور گفت: ناگزیر از داشتن چند حزب قدرتمند ضابطه‌مند و چارچوب‌مدار در کشور هستیم و همانطور که بارها گفته ام جبهه‌های سیاسی چون شناور و سیال هستند در فضای سیاسی کشور کافی نیستند و کنشگران بزرگ سپهر سیاسی کشور باید در این‌باره چاره اندیشی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار