بیش از 210 میلیارد ریال اعتبار به مدارس استثنایی کشور ابلاغ شد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد در طول هفته گذشته و برای بازگشایی مطلوب مدارس استثنایی کشور در مجموع بیش از 210 میلیارد ریال اعتبار به استان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 210 میلیارد ریال اعتبار به مدارس استثنایی کشور ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: این اعتبارات شامل 50 میلیارد ریال برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی، 50 میلیارد ریال سرانه بازگشایی مدارس، 30 میلیارد ریال اعتبار خدمات توانبخشی و نزدیک به 7 میلیارد ریال سرانه تجهیزات کمک آموزشی و 75 میلیارد ریال هم برای عوامل اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی است.

وی افزود: با توجه به فعالیت پایگاه‌های سنجش و افزایش انگیزه کارکنان 2 هزار و 200 پایگاه مبلغ 75 میلیارد ریال بابت حق الزحمه عوامل اجرایی این طرح اختصاص یافته است.

حسینی با تاکید بر اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان باید پوشش 99 درصدی را محقق کند اظهار کرد: پایگاه‌های سنجش برای تحقق این امر تا مهر ماه فعال خواهند بود و با توجه به شرایط پایگاه‌ها و رعایت پروتکل‌ها هر پایگاه نباید بیش از 20 نفر را پذیرش کند.

وی افزود: پایگاه‌ها می‌توانند در شیفت عصر و روزهای پنج شنبه و جمعه نیز فعال باشند و در سال جاری نیز یک پایگاه سنجش دائمی با اتاق آکوستیک در هر استان راه‌اندازی خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه مهمترین کارکرد برنامه سنجش علاوه بر حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از بیماری و معلولیت‌ها، جایدهی مناسب در نظام مدرسه است اظهار کرد: برای مداخلات بهنگام و طلایی باید سنجش به سال‌های پایین تر انتقال یابد تا در انجام مداخلات حرفه‌ای بیش از پیش موفق باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار