مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

هنوز کودکان زیادی از تحصیل باز می‌مانند

ساختن مدرسه، آینده جامعه را می سازد

تهران(پانا)- مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد مدرسه پایه زندگی همه کودکانی است که امید این جهان به آ­ن­ها گره خورده است، کودکانی که اگر مسیر تحصیلشان را هموار بسازیم، مسیر آینده را هموار خواهند ساخت.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
هنوز کودکان زیادی از تحصیل باز می‌مانند

مجید پیروزان در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساخت پروژه هنرستان خیرساز گفت: در دنیای پیشرفته امروز حیف است که هنوز کودکانی را در وطن عزیزمان می­بینیم که به دلیل کمبود مدرسه و کلاس درس از زیباتر دیدن و زیباتر ساختن دنیا بازمانده‌اند و باز می­‌مانند. درست است که اکنون فرهنگ مدرسه‌سازی در میان مردم گسترش بیشتری یافته و هستند کسانی که دست در دست هم گذاشته و اقدام به مدرسه سازی در مناطق محروم سرزمینمان کرده‌اند، اما هنوز هم نیاز است کار با شکوه مدرسه سازی خیلی بیش از این­‌ها در کشور جا بیفتد و بیشتر و بیشتر انجام پذیرد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز در ادامه اضافه کرد: سال‌هاست نهادهایی در جامعه پا گرفته‌اند که رسالت‌شان تلاش برای رفع محرومیت از جامعه است. گرچه از بین بردن کامل واژه محرومیت کار چندان آسانی نیست، اما یک خیریه و یا نهاد مردمی ثابت کرده که قادر است حداقل، افرادی را در جامعه شناسایی کند که رنج فقر را به دوش می‌کشند. با همت و تلاش جمعی این خیریه‌ها می‌توان کوشید تا این افراد کمی راحت‌تر از گذشته زندگی کنند و یا با دادن آموزش‌های مختلف به آن‌ها و کودکان‌شان کمک کرد تا از داشتن آینده‌ای تاریک محفاظت شوند.

او با اشاره به اینکه پسندیده‌ترین خدمت به این قشر از جامعه بدون شک مدرسه سازی است، بیان کرد: با ساختن مدرسه و مکانی برای کسب علم و دانش ضمن آن که کمک می‌شود این کودک‌ها بی‌سواد نمانند، پرورش آنها نیز سامان بخشیده می‌شود، به این ترتیب با رشد علمی و پرورش این کودکان دیگر قادرند آینده‌ای سبز را برای خود انتخاب کنند.

پیروزان در پایان گفت: به طور کلی می‌توان گفت خیرین مدرسه ساز با کار نیک و پسندیده مدرسه سازی نه فقط به کودکان بازمانده از تحصیل کمک می­‌کنند بلکه از آسیب دیدن آنها در آینده جلوگیری می‌کند.

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار