کارشناسان سلامت محیط از فردا در مدارس سیستان و بلوچستان حاضر می شوند

زاهدان (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد از فردا محور تمامی نظارت های بهداشتی در سراسر استان حضور کارشناسان سلامت محیط در سطح مدارس خواهد بود، چون به شدت نگران سلامت دانش آموزان هستیم.

کد مطلب: ۱۱۲۰۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کارشناسان سلامت محیط از فردا در مدارس سیستان و بلوچستان حاضر می شوند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری در جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ارزیابی آخرین اقدامات نظارتی بهداشتی به دنبال بازگشایی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: به‌دنبال باز گشایی مدارس دغدغه اصلی نظام سلامت استان سلامت دانش آموزان است و با تمام توان در کنار مردم هستیم تا هم سلامت مردم تضمین شود و هم آموزش استمرار یابد.

وی افزود: با حضور کارشناسان بهداشتی و با تمام ظرفیّت و توان لجستیکی موجود در کنار مردم و نظام آموزشی هستیم تا هم سلامت تضمین شود و هم آموزش استمرار یابد.

هاشمی شهری از آماده باش و اعمال نظارت های سختگیرانه کادر بهداشتی به دنبال بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: از فردا محور تمامی نظارت های بهداشتی در سراسر استان حضور کارشناسان سلامت محیط در سطح مدارس خواهد بود، چون به شدت نگران سلامت دانش آموزان هستیم.

وی گفت: اجرایی شدن هرگونه نظارت و آموزش و فرهنگ سازی و نظام مراقبت در سطح مراکز آموزشی نیازمند برخی از زیر ساخت هایی است که زمینه ساز ارتقای سلامت است و لازم است در سطح مدارس آب کافی و مواد ضد عفونی برای شستشوی مرتب دستها و تهویه مناسب هوا و فاصله گذاری مناسب وجود داشته باشد و همه دانش آموزان و معلمان از ماسک استفاده کنند و نظارت بر رعایت این موارد از مهمترین معیارهای کارشناسان بهداشتی در مدارس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب که جمعیت زیادی در حاشیه شهرهای استان ساکن هستند و مدارس این مناطق مدارس پر جمعیتی است گفت: بیشترین احتمال انتقال بیماری های تنفسی در مدارس پر جمعیت و مناطق شهری و حاشیه شهر است.

هاشمی شهری گفت: بعد از ۷ ماه که از همه گیری کرونا، نظام سلامت دنیا در درمان بیماران کرونایی بزرگسال تجربه کافی بدست آورده است و امکانات تشخیصی و درمانی کافی هم نیز فراهم شده است در شرایط فعلی مهمترین محور فعالیت های ما در حوزه درمان، تامین شرایط بستری مبتلایان احتمالی خردسال است و تدابیر ویژه ای در سطح مراکز درمانی استان برای درمان مبتلایان احتمالی اندیشیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار