مدیرکل آموزش و پرورش فارس: آموزش در هر شرایطی پابرجاست

شیراز (پانا) - فرهاد اسماعیلی بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری را بر دو اصل سلامت عموم دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی و تداوم امر آموزش استوار دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: آموزش در هر شرایطی پابرجاست

مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز در حاشیه آیین بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه امسال بازگشایی مدارس بر دو اصل استوار است، افزود: در ابتدا سلامت عموم دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در اولویت این امر مهم است که از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا قطعا پیگیری می‌شود.
او اصل دوم بازگشایی مدارس را بر لزوم تداوم آموزش دانست و افزود: آموزش در هیچ شرایطی تعطیل نیست و ما منتظر حضور دانش‌آموزان هستیم.
او با تاکید بر اینکه استان فارس، بسیار گسترده است و اقلیم و آب و هوای متفاوت و با شرایط فیزیکی متفاوت برای مدارس موجود است گفت: باید در برنامه‌ریزی برای پیشگیری از شیوع بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این تفاوت‌های فیزیکی مدارس را در نظر داشته باشیم که به طور مثال یکی از سالن و نمازخانه برخوردار است و دیگری از حیاط کوچک و یکی کلاس‌های محدود دارد و یکی حتی حیاط هم ندارد.

او با اشاره به توصیه وزارت بهداشت مبنی بر این که در همه مناطق کشور یک پروتکل سختگیرانه اعمال شود، گفت: مسئولان بهداشت به عنوان متخصصان امر پروتکل‌هایی را اعلام کردند و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌اند که بر اساس آن اگر این پروتکل‌ها برقرار شود برگزاری کلاس‌ها اشکالی ندارد.

به گفته اسماعیلی براساس این دستورالعمل، باید فاصله بین دانش‌آموزان یک متر و زمان هر کلاس سی و پنج دقیقه باشد و دانش آموزان در کلاس‌های مختلف در ساعت‌های مختلف حضور پیدا کنند تا اجتماعی بین آنان صورت نگیرد. همچنین برای شستشوی دست‌ها و سرویس مدارس نیز پروتکل‌هایی اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: بنابراین با توجه به دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه و قوانین حفظ سلامت، در حالی که آموزش در هیچ شرایطی تعطیل نیست و از همه طریق مجازی، حضوری و نیمه حضوری برگزار خواهد شد، تصمیمات مورد نیاز را شورای مدرسه می‌گیرد.
او در خصوص بسترهای آموزش مجازی به دانش‌آموزان گفت: سامانه رسمی آموزش و پرورش شبکه آموزشی دانش‌آموزان یا همان "شاد" است که در کنار آن طبق شیوه‌نامه‌های وزارتی استفاده از ظرفیت‌های بومی و امن نیز امکان پذیر است.

او با تاکید بر اینکه تنوع روش‌های آموزش را برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان و انواع دسترسی‌ها در نظر گرفته‌ شده است، گفت: تمام مدارس استان فارس به اینترنت مجهز شده‌اند و در کنار آن برای دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، آموزش‌های تلویزیونی به طور کامل دروس را پوشش می‌دهند و علاوه بر این موارد نیز جزوات خودآموز کاملا حرفه‌ای از هر درس تهیه شده است که در اختیار عموم دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.
او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، امسال زنگ تفریح به معنای گذشته که همه دانش‌آموزان در یک ساعت مشخص در حیاط جمع شوند، نداریم و بوفه مدارس تعطیل است و دانش‌آموزان باید به همراه خود تغذیه بیاورند.

او افزود: ساعت کلاس‌ها ۳۵ دقیقه‌ای است و تنها یک تنفس کوتاه بین کلاس‌ها است و تنظیم ساعت فعالیت هر مدرسه و تصمیم‌گیری در این خصوص نیز بر عهده شورای مدرسه است و اگر نیاز باشد مدارس دونوبته و یا سه نوبته فعالیت می‌کنند تا تعداد دانش‌آموزان حاضر در کلاس کم باشد.

او با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک رویداد بزرگ ملی است، مشارکت خانواده‌ها را امری جدایی ناپذیر در حفظ سلامت دانش‌آموزان و به تبع آن سلامت عمومی جامعه عنوان کرد و افزود: همکاران ما تمام پروتکل‌ها را در مدارس رعایت خواهند کرد و دانش‌آموزان را فرزندان خود می‌دانند اما در عین حال از اولیای دانش‌آموزان می‌خواهیم که برای اطمینان خاطر خود به عنوان همراه و ناظر در مدارس حضور یابند و هم زیر نظر مدیر، ناظر رعایت پروتکل‌ها باشند و هم مدیران مدارس را در امر ضدعفونی یاری دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار