پیشنهاد فانی برای ارائه آموزش: اگر خانواده اصرار داشت فرزندش به کلاس بیاید، رضایتنامه بنویسد

ابتدا معلم بداند که در آموزش و پرورش دارای اجر و قرب است و سپس روند اجرای سند تحول را اصلاح کنیم

تهران (پانا) - عضو شورای عالی آموزش و پرورش با ذکر این مطلب که مدارس آمادگی لازم برای کلاس‌های حضوری را کسب نگردند پیشنهاد کرد در صورت تقاضای خانواده‌ها کلاس‌های حضوری برگزار شود و درغیر این صورت آموزش به صورت مجازی ادامه پیدا کند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد فانی برای ارائه آموزش: اگر خانواده اصرار داشت فرزندش به کلاس بیاید، رضایتنامه بنویسد

علی اصغر فانی شامگاه جمعه 14 شهریورماه 99 باحضور در برنامه تلویزیونی «پرسشگر» که با موضوع «آموزش، کیفیت و کرونا» از شبکه آموزش سیما پخش می‌شد، درباره بازگشایی مدارس و در پاسخ به این پرسش که آیا موافق آن هستید یا خیر؟ گفت: این موضوع بسیار دیر اعلام شد و مدیران مدارس خودشان را برای آموزش مجازی به‌خصوص در شهر تهران و سایر شهرهای قرمز آماده کرده بودند و شاهد بودیم که از چهارشنبه و پنجشنبه یکباره بحث حضور در کلاس مطرح شد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: ما تجربه جنگ را داریم. در سال‌های 64 تا 68 معاون وزارتخانه بودم و تصمیمات درباره بازگشایی مدارس در آن دوره برعهده بنده بود. جلساتی داشتیم و مباحث مطرح می‌شد و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که مردم هرکجا هستند ما هم همانجا هستیم. برخی مردم خانه بودند و مدرسه نمی‌آمدند و آموزش تلویزیونی را دایر کردیم. برخی گفتند بچه‌ها را می‌فرستیم و مدارس برای رفع اشکال باز بودند. یک عده به روستاهای پدرشان رفتند و ما بخشنامه کردیم هر دانش‌آموزی به هر مدرسه مراجعه کرد بدون درخواست کارنامه و گواهی، هرکلاسی بود ثبت‌نامش کنید.

فانی ادامه داد: الان ما می‌توانیم در مناطق قرمز آموزش مجازی داشته باشیم و بعد اگر خانواده اصرار داشت فرزندش به کلاس بیاید، رضایتنامه بنویسد و ما با رعایت پروتکل می‌گوییم به مدرسه بیاید و اگر تعداد زیاد بود گروه بندی کنیم.

وی با بیان اینکه دوشنبه آتی جلسه شورای عالی را داریم و خواستیم دستور جلسه عوض شود و ما آنجا حرف‌های خودمان را درباره بازگشایی بزنیم؛ درباره کیفیت آموزش و اجرای سندتحول گفت: سند در سال 91 تصویب شد. اجرای سند از بخش ساختارها و بدون تمهید مقدمات و تدوین نقشه راه شروع شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: این در حالی است که باید اقدامات نرم افزاری مانند کتاب درسی، محتوا، هدف گذاری و ... را انجام می‌دادیم و از اول ابتدایی شروع می‌کردیم نه اینکه کلاس ششم را به ابتدایی اضافه کنیم. نقشه راه هم نوشته نشد. بعد بنده وزیر شدم و با کوله‌باری از مشکلات روبرو شدیم.

فانی گفت: تحول در هر سازمان تابع نیروی انسانی آن است. ممکن است کتاب خوب بنویسیم، مقررات و آیین نامه تدوین کنیم، اما معلم مناسب نداشته باشیم. یعنی معلم به لحاظ توان حرفه‌ای و انگیزشی باید در اختیار ما باشد تا بتوانیم تحول را دنبال کنیم. اولین و کلیدی ترین کار توجه به نیروی انسانی و تقویت انگیزش در آنهاست.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهاد دادم که لایحه‌ای برای نیروی انسانی آموزش و پرورش تدوین شود گفت: معلم کارمند نیست. با قانون مدیریت خدمات کشوری معلم را اداره می‌کنیم در حالی که معلمی ورای یک کار عادی است. باید چندسالی روی نیروی انسانی وقت بگذاریم و روی آن کار کنیم و معلم بداند که در آموزش و پرورش دارای اجر و قرب است و سپس روند اجرای سند تحول را اصلاح کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار