آلودگی های آب، خاک و هوا به واسطه نا آگاهی مردم ایجاد می شود

کاشان (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم مهمترین اولویت ما برای حفظ محیط زیست است تا با تشریح وضعیت فعلی با جلب مشارکت همگانی به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم .

کد مطلب: ۱۱۲۰۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آلودگی های آب، خاک و هوا به واسطه نا آگاهی مردم ایجاد می شود

به گزارش پانا، الهیار دولتخواه در نشست با خبرنگاران حوزه محیط زیست در کاشان اظهار کرد: اصحاب رسانه بازوی توانمند سازمان هستند که با آموزش و اطلاع‌رسانی به موقع، باعث جلب توجه مردم شده و کارهای اجرایی را ارزش می بخشند.
وی افزود: آلودگی های آب، خاک و هوا به واسطه نا آگاهی مردم ایجاد می شود.مردمی که نمی دانند یا توجه ندارند که سهل انگاری آنها چه ضرری را متوجه محیط زیست می کند و یا صاحبان صنعت که شرایط آسیب‌رسان به جامعه را درک نکرده اند.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره محیط زیست باید گسترش پیدا کند و همکاری اثربخش خبرنگاران می تواند گام مهمی در جهت تغییر الگوی نادرست رفتار شهروندان با محیط زیست باشد.
وی تصریح کرد: پایش محیط زیست به ویژه در بخش صنایع، شدت بیشتری یافته است به طوری که در پنج ماه اول سال جاری، 269 مورد پایش انجام شده و 10 مورد پرونده در مرجع قضایی در حال پیگیری است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: محیط بانان وظیفه شناس این شهرستان در منطقه شکار ممنوع برزک و قمصر ، با حضور به موقع خود تا مرداد ماه گذشته، 13 نفر از شکارچیان متخلف را دستگیر و سه مورد سلاح غیرمجاز را کشف و ضبط کرده اند.
وی تصریح کرد: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، نقش مهمی در مدیریت منطقه حفاظت شده برزک و قمصر داشته اند اما به علت تنوع گیاهی و جانوری و وسعت منطقه نیازمند افزایش تجهیزات و نیروی محیط‌بان است.
وی در مورد افزایش روزهای ناسالم در زمستان گذشته افزود: اگر چه افزایش تعداد خودروها، صنایع و جمعیت باعث آلودگی محیط زیست می شود اما علت اصلی افزایش روزهای آلوده کاشان ناشی از ریزگردهای برخاسته از منطقه شمال کاشان بود.

وی تاکید کرد: هجوم ماشینهای آفرود در ریگزارها و ایجاد صنایع در مناطق بیابانی باعث برهم خوردن تعادل اکوسیستم و افزایش ریزگردها در شمال شهرستان کاشان شده و برای حفظ محیط زیست و کاهش اثر آلاینده ها بر سلامت شهروندان، ایجاد کمربند سبز یک ضرورت است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری 85 درصد روزها پاک و سالم بوده است و دو روز گرم تیرماه، بحرانی شد که به واسطه ریزگردهای ناشی از صنایع و به هم ریختن اکوسیستم در مناطق شمال کاشان بود.
کارشناس آموزش اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی حفظ محیط زیست از دوران کودکی، از سال 85 دو طرح همیاران محیط زیست و محیط بان در مدرسه های اسن شهرستان اجرا شده است.
ناهید عسگری اظهار کرد: در طرح محیط یار که در 160 مدرسه ابتدایی و متوسطه اول اجرا می شود، تاکنون 25 هزار نفر از دانش آموزان عضو بوده و آموزش های زیست محیطی را فراگرفته اند.
وی افزود: طرح محیط بان در مناطق همسایه با منطقه شکار ممنوع برزک و قمصر اجرا شده و در 24 مدرسه، یک هزار و 70 نفر از دانش آموزان ، آموزشهای مربوط به حفظ محیط زیست و رفتار با گونه های مختلف گیاهی و جانوری حیات وحش را فرا گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار