استاندار گیلان :

ضرورت نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس

رشت ( پانا) - استاندار گیلان به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از معلمان به عنوان« افسران سپاه پیشرفت کشور» و بر ضرورت نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با سی و چهارمین اجلاس مدیران و رئیسان آموزش و پرورش سراسر کشور در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش استان که محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت؛ با اشاره به اینکه وضعیت بازگشایی مدارس نسبت به مهرماه سال گذشته متفاوت است، افزود: به سبب شیوع کرونا و نیز تراکم جمعیتی گیلان، به یقین مراودات اجتماعی و تراکم جمعیت مولفه‌ای اثرگذار در انتقال ویروس است.

وی بر ضرورت کسب آمادگی لازم برای برنامه‌ریزی متناسب با وضعیت سفید، زرد یا قرمز بودن شهرستان‌ها تأکید و تصریح کرد: استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف توسط معلمان در جهت آموزش به دانش‌آموزان طی سال تحصیلی گذشته با همراهی صدا و سیما، جای قدردانی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی و سامانه شاد در مسیر آموزش به دانش‌آموزان طی سال تحصیلی پیش‌رو اظهار کرد: باتوجه به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته و تقویت زیرساخت‌ها، دانش‌آموزان امسال با شرایط بهتری از فضای مجازی در جهت آموزش بهره‌مند می‌شوند.

زارع با بیان اینکه براساس نظرات کارشناسان، آموزش حضوری در انتقال مفاهیم به ویژه در دروس پایه نسبت به فضای مجازی مطلوب‌تر است، گفت: نوع برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که از کلاس‌های حضوری نیز بهره‌گیری شود.

وی بر ضرورت اطمینان بخشی به اولیاء دانش‌آموزان در خصوص امن بودن محیط مدارس از حیث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید و تصریح کرد: استفاده رهبر معظم انقلاب در بیانات امروزشان از اصطلاح «معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند» برای این قشر زحمتکش و فرهنگیان عزیز، بسیار روحیه بخش است.

استاندار نقش معلمان در روزهای مقابله با کرونا علاوه بر وظایف اصلی آموزشی در آگاهی بخشی عمومی به خانواده‌ها را بسیار اثرگذار دانست و اظهار کرد: باتوجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، باید مفاهیم عمومی سند تحول بنیادین در کلاس‌های بدو خدمت، نشست‌های انجمن اولیاء و مربیان و به ویژه برای رده‌های مدیریتی و تصمیم‌گیر آموزش و پرورش استان به خوبی تبیین شود.

زارع بر لزوم توجه به ارتقاء سطح مدارس دولتی در کنار توجه به تقویت شاخص‌های مدارس غیردولتی به عنوان یاری‌گر دولت تأکید و خاطرنشان کرد: باتوجه به سابقه درخشان علمی گیلان انتظار می‌رود هرساله در رتبه‌های برتر کنکور، دانش‌آموزان گیلانی بدرخشند و در این راستا نیازمند اهتمام بیشتر مجموعه آموزش و پرورش استان هستیم.

وی همچنین با تأکید بر نظارت بیشتر بر سرویس مدارس و انتخاب رانندگان، گفت: در فرآیند بازگشایی مدارس در شهرستان‌های سفید یا زرد استان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت باید مدنظر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار