با حضور رییس بنیاد شهید؛

ساخت واحدهای مسکونی ایثارگران استان تهران آغاز شد

تهران ( پانا) - ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان تهران و پروژه افزایش تخت‌های بیمارستان میلاد شهریار امروز(سه شنبه) طی مراسمی با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ساخت واحدهای مسکونی ایثارگران استان تهران آغاز شد

به گزارش ایرنا اوحدی در مراسم کلنگ‌زنی و آیین آغاز به کار عملیات اجرایی احداث پروژه ۹۲۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن ایثارگران که در شهر جدید پرند برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری بر مطالعه وصیت‌نامه شهدا و الگو قرار دادن آنها تأکید زیادی دارند. شهدا عصاره وجود خود در لحظه‌ای که فقط خدا را مشاهده می‌کنند در وصیت‌نامه‌هایشان به نگارش درآورده‌اند.
وی با اشاره به وصیت‌نامه امام حسین(ع) افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) در وصیت‌نامه خود نوشتند و فرمودند که برای هدایت و خدمت به انسان‌ها از مدینه خارج شدند و مسیر ایشان همان سیره پیامبر اکرم (ص) برای هدایت انسان‌ها است که لازم است در مراسم‌های عزاداری بیشتر به آن توجه شود.
معاون رییس جمهوری افزود: در طول تاریخ هر قدمی در جهت ارائه خدمت به مسلمین و آرامش انسان‌ها برداشته شود در راه حضرت سیدالشهدا (ع) است. صحابه پیامبر (ص) از ایشان پرسیدند که شایسته‌ترین انسان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که پیامبر(ص) فرمودند انسانی که بیشترین منفعت را برای دیگران داشته باشد شایسته‌ترین انسان‌ها است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس گفت: بعد از واقعه عاشورا سال‌های دفاع مقدس بزرگترین اتفاقی بود که در طول تاریخ شاهد ایثارگری بودیم. خوشبختانه امروز توفیق خدمت به این قشر بزرگ و با عظمت نصیب ما شده است.
اوحدی با بیان اینکه اجرای این پروژه مسکن هیچ مابه ازای مادی برای ایثارگران و خانواده‌های آنها ندارد، ادامه داد: اجرای این پروژه توفیقی بزرگ و بهترین خدمت برای جامعه ایثارگران است و این حکمت الهی است که در ایام محرم و اربعین دفاع مقدس مسکن مقدس‌ترین انسان‌های روی زمین تأمین شود.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار مسئله فرهنگ دغدغه رسیدگی به مشکل درمان و اشتغال و مسکن ایثارگران را دارد، گفت: مشکلاتی که در بیمه ایثارگران بود در شرف حل شدن است. مشکل اشتغال ایثارگران موضوعی جدی و اساسی است و عقب ماندگی‌ها در این زمینه باید به سرعت جبران شوند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در بحث اشتغال با وزارت صنعت، معدن و تجارت تعامل‌ خوبی صورت گرفته و قرار است که ۳۰ هزار مسکن ایثارگران نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی تأمین شود. در سفرهای استانی اخیر به ۱۰ استان کشور مشکل مسکن ۶ استان به طور کامل حل شده است و امیدواریم با عزم مسئولان مشکلات بقیه استان‌ها نیز حل شود.
اوحدی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، گفت: خدا را شاکر هستیم که در این فشار سخت که دشمن بر ملت مظلوم ما ایجاد کرده است به همت مردم شریف شاهد تحولات عظیمی هستیم که مشکلات گذشته را مرتفع خواهد کرد.

پرند پایتخت مهر همه ایثارگران
نظام ملکشاهی فرماندار پرند نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان گفت: پرند پایتخت مسکن مهر امید است و در دولت تدبیر و امید از ۸۸ هزار مسکن ۷۸ درصد آن افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم که شهر پرند که پایتخت مسکن مهر ایران است پایتخت مهر همه ایثارگران هم باشد.
حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم ضمن تأکید بر حل مشکل مسکن ایثارگران گفت: در زمینه مسکن ایثارگران سیاست تأمین زمین برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است. این سیاست با فراز و فرودهایی همراه بوده است که با حضور مهندس اوحدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرای این سیاست با انجام تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت راه و شهرسازی اثربخش‌تر شده است.
در این پروژه، ۹۲۴ واحد مسکونی در ۳۴ بلوک پنج طبقه‌ای و در زمینی به مساحت ۷/۴ هکتار ساخته می‌شود.

سفرهای استانی توفیق بزرگی برای خدمت به ایثارگران
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در مراسم کلنگ‌زنی پروژه افزایش تخت‌های بیمارستان میلاد شهریار از ۶۴ تخت به ۱۷۴ تخت و نگهداری بیماران مزمن با اشاره به سفرهای استانی انجام گرفته، گفت: سفرهای استانی توفیق بزرگی برای خدمت به ایثارگران بود و قرار است که هر هفته در یک استان حضور پیدا کنیم، چرا که معتقد هستیم که مشکلات در بنیاد مرکز حل نخواهد شد.
اوحدی با اشاره به آموزه‌های دینی و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) افزود: ما در آموزه‌های دینی در رابطه با خدمت احادیث زیادی داریم. امیر مومنان حضرت علی (ع) در رابطه با مراتب خدمت می‌فرمایند کسی که بیماران را عیادت و از آنان سرکشی می‌کند مثل انسانی است که خدا همه گناهان او را بخشیده است.
وی با اشاره به خدمات کادر درمان در بیمارستان‌ها و ایثارگری‌های آن‌ها در ایام کرونا خاطرنشان کرد: خداوند جایگاه بزرگی به پرستاران و پزشکان اعطا کرده است، کادر درمانی به دلیل خدمات این روزهای خود نوعی تقدس پیدا کرده است که هیچ جایگاهی نمی‌تواند آن را داشته باشد، نشستن در کنار بیمار حتی بالاتر از نماز اول وقت در مسجد نبی اکرم (ص) است.
معاون رییس جمهور ادامه داد: امروز پزشکان پیام‌آور از خود گذشتگی و ایثار هستند و این در حالی است که پزشکان و پرستاران در جوامع و کشورهای غربی به خدمت در بیمارستان‌ها اعتراض می‌کنند اما در بیمارستان‌های ما اعضای کادر درمان می‌گویند که از بیمارستان خارج نمی‌شوند تا همه بیماران شفا پیدا کنند. این موضوع مبتنی بر سیره سید الشهدا (ع)، سید الساجدین (ع) و حضرت زینب (س) است که باید برای آن ارزش قائل شد.
وی با تأکید بر ارائه خدمات به جامعه ایثارگران، گفت: امیدوار هستیم که کسری بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سال ۱۴۰۰ جبران شود تا اجرا و اتمام پروژه‌های خدماتی به ایثارگران را در برنامه کاری خود داشته باشیم.

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با آزاده جانباز «فریدون بیاتی»

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با آزاده و جانباز «فریدون بیاتی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعید اوحدی در دیدار با آزاده و جانباز بیاتی با ذکر خاطراتی از دوران اسارت، گفت: آزادگان در دوران اسارت اتحاد و به هم‌پیوستگی مثال‌زدنی داشتند که باعث تعجب زندانبانان عراقی بود و در میان آزادگان کسانی بودند که در خدمت‌رسانی به دیگر اسرا پیشگام بودند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برخی آزادگان از زمان استقرار در اردوگاه و تا آخرین روزهای اسارت در تلاش و تکاپو بودند تا مرهمی بر آلام و دردهای دیگر اسرا باشند و آزاده فریدون بیاتی معروف به «عمو فریدون» به همین سبب جایگاه ویژه‌ای در بین آزادگان دارد.
وی با تقدیر از این آزاده افزود: انتقال رشادت‌های ایثارگران به نسل جدید ضروری است و انتشار خاطرات آزادگانی مانند فریدون بیاتی باعث خرسندی و شایسته تقدیر است.
بیاتی نیز در این دیدار به بیان خاطرات خود از دوران اسارت پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار