سخنگوی دولت در نشست خبری مطرح کرد؛

کدام جریان‌ها در صدد نادیده‌گرفتن عملکرد دولت هستند؟

ربیعی: فشار بر مردم ایران به زودی با شکستی به یادماندنی برای آمریکا همراه خواهد بود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت تاکید کرد به زودی فشار حداکثری بر مردم ایران از سوی آمریکا در حال تبدیل شدن بر فشار بر خود آمریکا است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کدام جریان‌ها در صدد نادیده‌گرفتن عملکرد دولت هستند؟

علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران تاکید کرد به زودی شاهد شکست به یاد ماندنی آمریکا خواهیم بود. وی گفت: سیاست فشار حداکثری بر ایران در حال تبدیل شدن بر فشار بر خود آمریکا است. ربیعی اضافه کرد: رئیس‌جمهوری به زودی نقشه دولت را برای سال پایانی با مردم در میان خواهد گذاشت. دولت با همه تنگناهای برای رساندن کشور به جایگاهی که حقش است از پا نمی‌نشیند.سال آخر نه یک پایان بلکه پایانه ورود به قرن جدید است.

ربیعی با اشاره به موضوع ویروس کرونا افزود: پیش‌بینی این است که در فصل سرما شیوع بیماری افزایش خواهد داشت، ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم اما باید کارهایی که تاثیری بر معیشت خانوار ندارد را به حداقل برسانیم. سخنگوی دولت تاکید کرد: مکانیسم ماشه یک دروغ است که آمریکا بر سر زبان‌ها انداخته است و با مخالفت همه کشورها همراه خواهد بود.

موضوع نقشه راه سال پایانی دولت

وی با اشاره به نقشه راه دولت برای سال پایانی افزود: کسری بودجه یکی از مواردی است که در نقشه راه پایانی دولت دیده شده است و امیدواریم بتوانیم با اجرای این بخش هم تورم را کاهش دهیم و هم به خوبی این یکسال پایانی را کار کنیم. یکی دیگر از مهمترین کارها، تمام کردن پروژه‌های عمرانی است. در حوزه مسکن هم پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است و نیز حوزه راه و جاده‌ها. مباحث پولی و مالی هم در این نقشه راه دیده شده است چون یکی از بیماری‌های اقتصاد ما موضوع نقدینگی است. باید کنترل نقدینگی و جهت‌گیری آن به سمت توسعه صورت بگیرد. رونق بازار سرمایه هم از دیگر موضوعات نقشه راه دولت است. سیاست‌های رشد و توسعه فقط مدنظر نیست بلکه در این نقشه راه وضعیت معیشت مردم و آسیب‌دیدگان از کرونا را هم در نظر گرفته‌ایم. استمرار همسان‌سازی حقوق های بازنشستگان و تداوم یارانه‌ها و کنترل قدرت خرید مردم هم به جدی مد نظر است.

اقدام امارات برای بازکردن پای رژیم صهیونسیتی به خلیج فارس را ناامنی می‌دانیم

دستیار ارتباطات اجتماعی ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره رایزنی پیش‌ از این آقای ظریف با وزیر خارجه امارات و نیز عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونسیتی، گفت: اقدام امارات برای بازکردن پای رژیم صهیونسیتی به خلیج فارس را ناامنی می‌دانیم و ایران هم تهدیدهای ناشی از این حضور را تحمل نمی‌کنیم. وزیر امور خارجه ما هم نگرانی‌های کشور ما و مواضع کشورمان را اعلام کرده‌اند. امیدوارم در خردگرایی که به نفع جهان اسلام و مسلمانان باشد، کشورهای همسایه مراعات کنند.

بازگشت تحریم‌ها خیالات ذهن پمپئو است

ربیعی با اشاره به اظهارات پمپئو مبنی بر بازگشت تحریم‌های همه جانبه علیه ایران گفت: این تحریم‌ها قرار است فقط در خیالات وزیر امور خارجه آمریکا برگردد. پافشاری آمریکا نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد که نه بزرگ در سازمان ملل پایانی بر یکجانبه گرایی آمریکا است. ما همیشه به تهدیدات پاسخ خواهیم داد.

دارایی‌های بانک مرکزی مستقل از دولت و دارای مصونیت است

علی ربیعی افزود: طی سال‌های اخیر آمریکا از روش‌های متعددی برای توبیخ ۱.۷ میلیون دلاری ایران که به صورت اوراق قرضه در لوکزامبورگ است، انجام داده است. ما هر لحظه در جریان این اقدامات هستیم، دارایی‌های بانک مرکزی از دولت مستقل است و این اموال دارای مصونیت است.

پرداخت ارز 4200 تومانی در سال پایانی دولت هم ادامه دارد

وی اظهار کرد: اولا اصل پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی کار مورد نیازی است. برداشتن این ارز تورم خوراکی ما را افزایش خواهد داد و بر سفره مردم فشار خواهد آورد. بحث بر روی شیوه یارانه دادن است. به رغم دیدگاه های متفاوت، اصل این کار اجتناب ناپذیر است. دولت امسال هم ارز ۴۲۰۰ را ادامه خواهیم داد. به ویژه در بخش دارو این حمایت‌های ارزی ادامه خواهد داشت.

ریشه مشکلات قراردادهای ورزشی خارجی ناشی از تامین ارز به قیمت نیمایی و انتقال ارز به خارج از کشور است

در ادامه خبرنگار پانا از سخنگوی دولت سوال کردبا توجه به مشکلات مالی متعدد طی سال‌های اخیر در ورزش کشورمان و قراردادهای نامشخص در فوتبال مانند قراداد ویلتموس با فدراسیون فوتبال یا نامشخص بودن وضعیت ۱۵۰ هزار دلار در پرونده استراماچونی، سرمربی سابق استقلال، آنچه تا قبل از این مشاهده شده است، این است که برخورد جدی با مفسدان در ورزش صورت نگرفته یا اگر هم صورت گرفته با مهره‌های درجه ۳ و ۴ بوده است، عزم دولت در سال پایانی خدمت، با توجه به ورود وزارت اطلاعات به بحث فساد در ورزش، تا چه اندازه برای معرفی ارکان اصلی فساد به دستگاه قضایی جدی است؟، علی ربیعی در پاسخ به این سوال گفت: ریشه بسیاری از این مشکلات در قراردادهای خارجی در مشکلاتی است که برای تامین ارز به قیمت نیمایی و انتقال ارز به خارج در کشور ناشی از موانع بانکی متاثر از تحریم های آمریکا می باشد.

تکلیف پرونده استراماچونی به زودی مشخص می‌شود/ پرونده تعدادی از عوامل فساد حوزه ورزش تحت بررسی است

وی افزود: البته برخورد با مفسدان و دلال‌ها مدتی است که با همکاری وزارت ورزش و وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی آغاز و تعدادی از عوامل فساد شناسایی و با آنها برخورد و تحت نظر بوده و پرونده آنان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است. مشکلات قرارداد ویلموتس بخاطر عدم پرداخت ارزهای فدراسیون فوتبال توسط فیفا به ایشان بوده که به خاطر تحریمهای شدید، فیفا هم بدون اجازه امریکا اقدام به پرداخت دستمزد ویلموتس در موعد مقرر نکرد و سرمربی سابق اقدام به فسخ یکطرفه بخاطر عدم دریافت حقوقش نمود. لازم به توضیح است که در طول هشت سال گذشته دستمزد ارزی مربیان خارجی تیم ملی فوتبال ایران از محل کمک‌های فیفا پرداخت یا ارز درآمدهای ارزی فدراسیون فوتبال بخاطر صعود به جام جهانی بود.موضوع اختلاف حساب در پرونده استراماچونی در دست بررسی است و بازرسین بزودی تکلیف آن را روشن خواهند نمود.

وزیر صمت در موعد مقرر به مجلس معرفی می‌شود

وی در پاسخ به سوالی درباره معرفی وزیر صمت به مجلس، گفت: اکنون لیستی برای معرفی وزیر صمت به مجلس تهیه شده و در حال ارزیابی است و دنبال می‌شود. امیدوارم در موعد مقرر وزیر مربوطه را معرفی کنیم.

بازگشایی مدارس از شنبه؛ شرایط سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با توجه به وضعیت کرونا متغیر است

علی ربیعی با بیان اینکه کرونا شرایطی را به وجود آورده است که همه چیز موقت است، افزود: اصل با آموزش حضوری است، هیچ‌چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد. تنها چیزی که این مسائل را هم محدود می‌کند موضوع حفظ جان و سلامتی است. آنچه مورد تاکید قرار گرفته است این است که از شنبه مدارس باز شوند و آغاز سال تحصیلی باشد مگر در شهرهای قرمز. اینکه دانش‌آموزان احساس کنند مدرسه هست، معلم هست، شرایطی پیش بینی شده است. شرایط با توجه به وضعیت کرونا متغیر است.

پیگیری‌ها برای تامین واکسن کرونا و آنفولانزا

سخنگوی دولت درباره تولید واکسن کرونا هم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان تولید واکسن آنفولانزا را شروع کرده‌اند. وزارت بهداشت معتقد است، اقدامات پیشگیرانه نظیر فاصله گذاری و ماسک و ... امسال همه‌گیری آنفولانزا را نخواهیم داشت. اما درخواست خرید تعداد زیادی واکسن کرونا ۷ میلیون واکسن، قراردادش با خارج منعقد شده است. در زمینه واکسن کرونا هم کار جدی در حال انجام است و کارشناسان داخلی با اظهار امیدواری درباره تولیدات داخل صحبت می‌کنند. آقای روحانی هم دستور خرید واکسن کرونا از دیگر کشورها را هم ارائه کرده‌اند.

انتظار ایران، ایستادگی اعضای برجام در برابر اقدامات قلدرمآبانه آمریکا است

وی تاکید کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام امروز برگزار خواهد شد. ما معتقدیم آمریکا به عنوان کشوری که عضویت خود را در برجام خاتمه داده است، هیچ جایگاهی در توافق‌نامه و کمیسیون مشترک نخواهد داشت. آمریکا عزم خود را جزم کرده است که این توافق را نابود کند، انتظار ما هم از این کمیسیون این است که اعضای باقی مانده در برجام در برابر اقدامات قلدرمآبانه آمریکا بایستند. اجرای تعهدات هسته‌ای ذیل برجام و هم تعهدات رفع تحریم‌ها هر دو دنبال می‌شود. تمام اقدامات هسته‌ای ما در چارچوب درستی بوده است و همکاری خوبی هم با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داریم.

چند واحد مسکونی ساخته شده است؟

وی به مجانی شدن برق برای ۳۰ میلیون نفر گفت: براساس مطالعات انجام شده، خانواده‌های کم مصرف مشخص شدند. متراژ مسکن این افراد و دهک‌های پایین مشخص شد. تعداد این مشترکین ضرب در خانوار که شد این ۳۰ میلیون نفر مشمول برق رایگان شدند. البته این بسته نیست. افرادی هم که مصرف پایین داشته باشند وارد این طرح می‌شوند. ما همه وظیفه داریم در هر بخشی که هستیم نگاه کنیم که چطور می‌توانیم به اقشار ضعیف کمک کنیم. از سال ۹۲ تا ۹۸ به طور متوسط حدود ۴۰۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی مسکن ساخته شده است، این آمار رسمی بانک مرکزی است. طی همین دوره برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در هر سال که حدود ۷۰۰ هزار واحد است، در مناطق روستایی یا نوسازی اساسی یا ساخت صورت گرفته است. به این اضافه کنید بیش از ۱.۳ میلیون مسکن مهر که آماده و تکمیل شده است.

کدام جریان‌ها در صدد نادیده‌گرفتن عملکرد دولت هستند؟ / رئیس‌جمهوری دستور دادند همه شکایت از رسانه‌ها پس گرفته شود

سخنگوی دولت درباره نادیده گرفتن اقدامات و عملکرد دولت گفت: نادیده گرفتن عملکرد دولت از دو جریان ناشی می‌شود. یک جریان اساسا با کل نظام مشکل دارد و در این سال‌ها تلاش کرده‌اند که تلاش‌ها را زیرسوال ببرند و عملکرد همه دولت‌ها را. بزرگنمایی و بازنمایی‌های غلط استفاده می‌کنند. وقتی محتوای این جریان را تحلیل محتوا می‌کنید حتی با جنایت‌های آمریکا علیه مردم ما همراه می‌شوند. پول‌ها و دلارهای بزرگ پشت‌شان است. بخش دیگر هم که با هدف سیاسی داخلی و کوتاه مدت است، اینها هم اقدامات را نفی می‌کنند که احساس می‌کنند یک نوع حق‌انگاری برای گروه دیگر به وجود می‌آید. ما از مخالفان سیاسی دولت می‌خواهیم آنچه که جامعه را پیش می‌برد، نقد درست و سازنده و ارائه ایده‌های درست است. نقدهای روشنگرانه و دلسوزانه و همراه با راهنمایی کار، عامل موفقیت جامعه ایرانی است. رئیس جمهوری اخیرا هم دستور داده‌اند همه شکایات از رسانه‌ها هم پس گرفته شود. در روزهای اخیر هم برخی از الفاظ ناشایست را از برخی از تریبون‌ها شنیدیم، تعابیر غیراخلاقی به نفع جامعه نیست. من برخی از کلیپ‌ها را هم می‌بینیم که طنز فاخری ندارند و نه تفکر سیاسی مشخصی و من فکر میکنم اینها بیشتر در همان جریان اول جای می‌گیرند.

دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند

دستیار ارتباطات اجتماعی ریاست‌جمهوری بر حمایت دولت از بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های درستی که می‌توانست اجرا شود، سیاست حمایت از بازار سرمایه بود. حمایت چندساله دولت از بازار سرمایه یک حمایت اصولی دولت از بازار سرمایه بوده است، صندوق‌های ای تی اف‌ هم تمام شود، باز هم دولت از بازار سرمایه حمایت خواهد کرد. همه باید از نظر روانی به این بازار کمک کنیم، گاهی با یک تحلیل خبری اشتباه، فضای روانی ایجاد می‌شود. ضمن نقد در این شرایط باید حمایت روانی را از اقدام دولت در حمایت از بازار سرمایه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار