معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان خبر داد :

تهیه محتوای آموزشی ویژه اولیای دانش آموزان پایه اول

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در آستانه بازگشایی مدارس از تهیه محتوای آموزشی ویژه اولیای دانش آموز پایه اول خبرداد و از مدیران و معلمان خواست با آغوش باز پذیرای دانش آموزان پایه اولی باشند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، برای خانواده هایی که دانش آموزان پایه اولی دارند، مدیران و معلمان توصیه هایی بیان کرد.

عبداللهی با بیان اینکه خانواده در رشد شخصیت کودکان و اعتلای فرهنگ جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: نقش والدین در تعلیم و تربیت اثربخش به همان اندازه مهم و حساس است که معلم در کلاس و مدرسه نقش آفرینی می کند و از آنجایی که اولین سال تحصیلی کودک، سالی پر اهمیت و سرنوشت ساز است، بنابراین نقش محوری والدین در خانه، میزان موفقیت کودک را در این پایه تحصیلی حساس تر می کند تاجایی که والدین را به تلاش و مشارکت وا می دارد. از این رو والدین برای به ثمر نشاندن این تلاش، نیازمند اطلاعات کلیدی و تخصصی هستند تا از این طریق بهتر بتوانند به وظایف خویش عمل کنند.

وی همکاری و مشارکت اولیا با مدرسه، علی الخصوص در دوره ابتدایی به عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: چون مدرسه اولین تجربه فعالیت اجتماعی کودک پایه اولی است و ارائه خدمات مناسب جهت برآورده کردن آن نیازها و تحقق یادگیری مادام العمر از سوی آموزش و پرورش به تنهایی امکان پذیر نیست و این امر وابسته به عناصر مهم و کلیدی مرتبط با امر تعلیم و تربیت از جمله نقش استراتژیک والدین در چرخه یادگیری و تربیت است، والدین باتوجه به رویکردهای جدید در آموزش و پرورش دوره ابتدایی در جهت رشد همه جانبه دانش آموزان در ابعاد مختلف روحی، فردی و اجتماعی، علمی و ذهنی در مثلث یادگیری به عنوان یک ضلع موثر و نقش آفرین در راستای تثبیت یادگیری و تبدیل آن به رفتارهای سازنده موثر هستند.

عبدالهی ادامه داد: با عنایت به اهمیت بسیار زیاد این موضوع، معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان در راستای ماموریت و وظایف خود، مبنی بر فراهم کردن زمینه همگرایی و همسویی خانه و مدرسه جهت ورود دانش آموزان به جریان تعلیم و تربیت رسمی، اقدام به تهیه محتوای آموزشی مناسب کرده که این محتوا باید در اختیار اولیای محترم پایه اول قرار گیرد و در این راستا از اولیای محترم درخواست می شود که این مطالب را با دقت مطالعه کرده و با اهداف، رویکردها و انتظارات آشنا شده تا زمینه تعلیم و تربیت کودک پایه اول در تامین پیش نیاز های ورود کودک به مدرسه فراهم شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: اولین روز مدرسه برای کودکی که در دامن پر مهر و محبت خانواده پرورش یافته سرشار از دلهره های ناشناخته تلخ و شیرین است چون به جزئیات قوانین و مقرارت مدرسه واقف نیستند و دچار اضطراب و نگرانی می شوند. بنابراین مدیران و معلمان دلسوز باید با آغوش باز و پر از صفا و صمیمیت پذیرای این کودکان باشند تا شروع خوشایندی برای آنان در ابتدای راه تعلیم و تربیت ، ایجاد کنند.

وی در پایان از اولیای محترم درخواست کرد که به فرزندان خود یاد بدهند مدرسه خانه دوم آنهاست، تا همانطور که در خانه احساس آرامش می کنند، در مدرسه هم احساس آرامش داشته باشند و قبل از بازگشایی مدارس فرزندان خود را برای رفتن به مدرسه از هر لحاظ آماده کنند.

همچنین ضروری است در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اطلاعات لازم را در اختیار کودکان خود قرار دهند و لوازم بهداشتی شخصی مورد نیاز از قبیل ماسک ، دستکش ، لیوان ، دستمال در کیف مدرسه وجود داشته و با دقت از آنها استفاده کنند.

عبداللهی ابراز امیدواری کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده های محترم بتواند ضمن تامین سلامت دانش آموزان با ارائه آموزش های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام های مهم و اساسی بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار