تلخ‌ترین دو قطبی تاریخ برای هواداران استقلال؛ تکذیب‌هایی که تکذیب می‌شوند

تهران (پانا) - به نظر می‌رسد بر خلاف ادعای مدیرعامل استقلال، این باشگاه در تلاش است تا زمینه را برای بازگشت آندره‌آ استراچونی فراهم کند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تلخ‌ترین دو قطبی تاریخ برای هواداران استقلال؛ تکذیب‌هایی که تکذیب می‌شوند

ماجرای استقلال، فرهاد مجیدی و آندره‌آ استراماچونی روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و هواداران این تیم را در عجیب‌ترین فضای ممکن قرار داده است که بالاخره در این ماجرا باید دست به دعا شوند که چه اتفاقی برای تیمشان رخ دهد.

دو قطبی مجیدی - استراماچونی

از یک طرف، آندره‌آ استراماچونی بدون شک محبوب‌ترین مربی خارجی 20 سال اخیر استقلال است که تا هفته گذشته هواداران این تیم رویای بازگشت او را در سر می‌پروراندند و معتقد بودند اگر استراماچونی از ایران نرفته بود، استقلال نه تنها در پایان لیگ برتر نوزدهم، اختلاف 14 امتیازی با صدر جدول نداشت، بلکه حتی امکان داشت این تیم مدعی جدی قهرمانی باشد و شاید به سلطه 3 ساله پرسپولیس در فوتبال ایران پایان می‌داد.

از سمت دیگر، فرهاد مجیدی قرار دارد، مهاجم دهه 70 و 80 استقلال که هر چند در زمانی که بازی می‌کرد، در حساس‌ترین مقطع فصل که استقلال صدرنشین لیگ برتر بود، این تیم را رها کرد و به کشورهای حاشیه خلیج فارس رفت تا همین موضوع یکی از عوامل اصلی از دست رفتن قهرمانی برای استقلال پرویز مظلومی شود، اما به هر صورت، به لطف گلزنی در 4 دربی توانست اسطوره آبی‌ها شود و حالا همان اسطوره در دومین فصل متوالی جای یک خارجی را در نیمکت این تیم گرفته است، البته داستان مجیدی در این فصل متفاوت‌تر از فصل قبل است.

فصل گذشته زمانی که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد، دربی در پیش نبود و او به هر ترتیب توانست تیمش را به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برساند و پس از پایان فصل جای خود را بدون دردسر به آندره‌آ استراماچونی داد اما در این فصل ماجرای مجیدی طی یک هفته به صورت کامل متفاوت شده است.

شاید تا هفته گذشته در بین هواداران استقلال درباره آینده سرمربیگری فرهاد مجیدی شک و شبهه وجود داشت و خیلی از آنها موافق شماره 7 سابق استقلال در پایان فصل بودند اما باز هم دربی به کمک مجیدی آمد و اینبار برد در ضربات پنالتی مقابل قهرمان مقتدر سال‌های اخیر لیگ برتر ایران عاملی شد تا او باز هم جایگاه اسطوره بودن خودش را پیدا کند و 14 امتیاز اختلاف با پرسپولیس در لیگ برتر ناگهان از یاد هواداران برود.

حالا هواداران استقلال دلشان در دو جبهه اسیر است، از یک طرف خاطرات شیرین آندره‌آ استراماچونی و تبدیل شدن این تیم به مدعی قهرمانی مقابل چشم آنها قرار گرفته و از سمت دیگر فرهاد مجیدی که توانسته دربی را در ضربات پنالتی ببرد قرار گرفته است؛ اتفاقی که تلخ‌ترین دو قطبی تاریخ برای استقلالی‌ها خواهد بود.

تکذیب‌هایی که تکذیب می‌شود

دست تقدیر به نظر می‌رسد برنامه‌ها را به گونه‌ای قرار داده بود که سفر احمد سعادتمند به ایتالیا درست مصادف با روزهای پیش از دربی 93 در نیمه نهایی جام حذفی شود. موضوعی که با توئیت جنجالی یک خبرنگار ایتالیایی مبنی بر مذاکره مدیران باشگاه استقلال با آندره‌آ استراماچونی برای بازگشت به این تیم، باعث شد تا حاشیه به اردوی استقلال آمده و ساعاتی پس از پیروزی در دربی و در حالی که هواداران این تیم هنوز شادمان بودند، فرهاد مجیدی با انتشار متنی تند از سرمربیگری استقلال استفعا کرد.

یک روز پس از استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری استقلال که با گلایه از اوضاع مدیریت این تیم همراه بود، احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه در برنامه ورزش و مردم در حالی که از احضار فرهاد مجیدی به کمیته انضباطی باشگاه به خاطر اظهارات غیر واقعی‌اش خبر داد، اعلام کرد که سفر به ایتالیا برای گرفتن تخفیف از استراماچونی بابت مطالباتش از استقلال بوده و موضوع بازگشت این سرمربی ایتالیایی به استقلال مطرح نشده است.

البته در همین اظهارات، یک جمله کلیدی در حرف‌های سعادتمند مشخص بود، او تاکید داشت که تصمیم‌گیری درباره سرمربی فصل آینده حق مدیریت باشگاه استقلال است و در پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا درباره سرمربی لیگ برتر بیستم تصمیم‌گیری خواهد شد. اظهار نظری که نشان داد آینده فرهاد مجیدی در استقلال چندان هم مورد اطمینان نیست و شاید واقعا فصل آینده اسطوره آبی‌ها روی نیمکت این تیم نباشد و برای بار دوم رویای بستن استقلال برای شروع فصل روی دلش بماند.

در حالی که پس از این اظهار نظرها از سوی احمد سعادتمند و البته حضور برخی بازیکنان استقلال در منزل فرهاد مجیدی و متقاعد کردن او برای حضور در فینال جام حذفی روی نیمکت، به نظر می‌رسید اوضاع کمی آرام شده باشد، طی ساعات گذشته باز هم از ایتالیا اخباری منتشر شده است که تکذیببه احمد سعادتمند درباره مذاکره با استراماچونی برای بازگشت به استقلال را تکذیب می‌کند.

طی ساعات گذشته جانلوکا دی مارتزیو و نیکولو اسکیرا دو خبرنگار مطرح ایتالیایی با انتشار توئیت‌هایی از مذاکره باشگاه استقلال با استراماچونی برای بازگشت به این تیم خبر داده‌اند و حتی اسکیرا گفته است که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان ایران هم با این بازگشت موافق است. خبرهایی که نشان می‌دهد به احتمال زیاد مباحثی پیرامون بازگشت استراماچونی مطرح شده است و تا به این ساعت هم باشگاه استقلال موضعی درباره این خبرها نگرفته است.

البته نباید فراموش کرد که یک عامل در بازگشت استراماچونی به استقلال می‌تواند بسیار مهم باشد، اگر او یکبار دیگر سرمربی استقلال شود، غرامت سنگینی که فیفا برای باشگاه استقلال در نظر گرفته از بین خواهد رفت تا هم سرمربی مجبوب هواداران به تهران برگردد و هم استقلال از پرداخت جریمه سنگین فیفا معاف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار