مهدی نیکدل خبر داد: واریز هزار و 100 میلیارد تومان به حساب فرهنگیان

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز هزار و 100 میلیارد تومان سود سال ۹۸ صندوق به حساب معلمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مهدی نیکدل خبر داد: واریز هزار و 100 میلیارد تومان به حساب فرهنگیان

به گزارش صدا و سیما، مهدی نیکدل گفت: بر اساس این سود پرداختی هر فرهنگی حداکثر ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سود دریافت خواهد کرد. این مبلغ هم اکنون به حساب ۷۵۰ هزار معلم شاغل واریز شده و به حساب معلمان بازنشسته نیز هفته آینده واریز خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از توزیع کارت اعتباری پنج تا ۵۰ میلیون تومانی بین فرهنگیان خبر داد و افزود: معلمانی که نیاز مالی دارند می‌توانند این کارت را دریافت و سود کارت را به صورت اقساطی پرداخت کنند که هم اکنون این طرح در پنج استان در دست اجراست.

نیکدل گفت: سود صندوق در سال ۹۹ معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که ماه دی امسال به حساب آن‌ها واریز خواهد شد و معلمانی که ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سود پارسال را گرفته اند معادل ۲۰ میلیون تومان سود سال ۹۹ را دریافت خواهند کرد. صندوق ذخیره فرهنگیان هم اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار عضو دارد که ۷۵۰ هزار نفر آن‌ها معلم شاغل و ۸۰۰ هزار نفر آن‌ها معلم بازنشسته است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:​ فعالیت‌های صندوق در چهار هلدینگ نفت، انرژی و پتروشیمی، گروه مالی و سرمایه گذاری، گروه خدمات و گروه ساختمانی است که به دستور وزیر آموزش و پرورش این چهار هلدینگ را به زودی وارد بورس خواهیم کرد تا شفافیت مالی صندوق ذخیره برای همه فرهنگیان واضح و مشخص شود.

نیکدل افزود: هم اکنون ۸۰ درصد از فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند که هر چه میزان مشارکت خود را تا سقف ۵ درصد از حقوقشان افزایش دهند به همان نسبت از سهم دولت و سود آوری صندوق منتفع خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار