وزیر بهداشت: مردم دوباره بار سفر نبندند

تهران (پانا) - وزیر بهداشت از مردم تقاضا کرد که درباره ویروس کرونا بازهم عادی انگاری نکنند و با تمام شدن کنکور داوطلبان، دوباره بار سفر نبندند و در جاده راه نیفتند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: مردم دوباره بار سفر نبندند

به گزارش وبدا، سعید نمکی در حاشیه آیین افتتاح 164 پروژه سلامت با یادواره 164 شهید مدافع سلامت و آغاز پویش #ره_سلامت که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی توانستیم موج دوم کرونا را به گونه ای مهار کنیم و مرگ و میر و ابتلا در استانها را به حداقل برسانیم. تقاضا می کنم که همه برای دو پدیده به همکاران ما کمک کنند. اگر به خاطر داشته باشید وقتی در اردیبهشت موج اول کرونا را مهار کرده بودیم، از دوربین‌های رسانه ها بارها درخواست کردم که مراقب باشید و به کاهش بیماری، مغرور نشوید. این ویروس بسیار پیچیده و خطرناک و غیرقابل پیش بینی است که می تواند در دقیقه 90 از گوشه های زمین به ما گل بزند و گل هم زد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: آنچه به ما گل زد، حاصل یک بی توجهی، عادی انگاری و سهل اندیشی در اقشار مختلف بود. در این ایام هم، همکاران ما تلاش فراوانی برای مهار بیماری کردند و روز و شب های سخت عرق ریزی را سپری کردند. در این دوره شهدای عزیزی را نثار کردیم و تعداد قابل توجهی از همکاران ما بیمار و بستری و از چرخه خدمت، خارج شدند و دیگران مجبور شدند دو شیفت و سه شیفت، جای خالی آنها را پر کنند تا بیماران بدون پزشک و پرستار نمانند. از مردم تقاضا دارم که بازهم عادی انگاری نکنند. با تمام شدن کنکور داوطلبان، دوباره بار سفر نبندند و در جاده راه نیفتند.

وی افزود: بیشترین گرفتاری را در استان مازندران داریم و هنوز هم خیز این استان و مرگ و میرها در مازندران، ما را گرفتار کرده است. بیشترین عارضه در استان مازندران به دلیل مسافرت است. برخی اظهارنظر ها را می شنوم که می گویند سفر در اشاعه بیماری، نقش نداشته است اگر سفر در انتقال بیماری نقش نداشت، ویروس ووهان چین در نیوزیلند چه کار می کرد؟ چطور به آنجا رفت؟ در دورترین نقاط کشور ویروس کرونای ووهان از چه طریقی رفت؟ چه کسی به جز مسافر، این ویروس را منتقل کرد؟

وزیر بهداشت گفت: تقاضای ما از مردم این است که از سفرها جدا پرهیز کنند. به عنوان شیعه و عاشق اباعبدالله الحسین(ع) می گویم که در ماه عزیز محرم که ماه عزای حسینی است، دوست داریم که شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هم عزت این ماه را با فریاد های خودشان در سوگ سالار شهیدان و شهدای کربلا از هر کوی و برزن برآورند اما با تکیه بر پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی.

نمکی بیان کرد: از وعاظ ارجمند و مداحان عزیزی که شیوه های جدید و کارناوال های عزاداری در کوچه و پس کوچه را راه اندازی کردند، تشکر می کنم چون این مکانیزم ها، کمترین عارضه را برای مردم خواهد داشت و با این شیوه ها، محرمی با شکوه و بی خطر برای شیعیان رقم خواهد خورد. خواهش ما از هموطنان و عشاق امام حسین(ع) این است که به گونه ای عمل کنند که هم محرمی باشکوه برای داخل و خارج کشور به تصویر بکشیم و هم اینکه حتی یک عزادار امام حسین(ع) با تب و بیماری از مجلس آن بزرگوار، بیرون نرود .این بزرگ ترین تمنای ما است که به ما فرصت دهند تا اگر خدای ناکرده پاییزی که پیش بینی کرده ایم در همزمانی و همگامی کووید19 و آنفلوآنزا، نفسی برای همکاران ما برای خدمتگزاری به مردم باقی مانده باشد.

وزیر بهداشت گفت: امروز پویش #ره_سلامت آغاز شد و یکی از بزرگترین روزهای نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران است چون یک پیام به جهان و مردم اعلام می کنیم که گرچه در اوج تحریم، گرفتاری های اقتصادی و خیلی ها در بیرون از کشور نشسته بودند که فروپاشی نظام سلامت ایران با هجمه کووید19 را مشاهده کنند اما می بینید با همت همکاران ما در سراسر کشور، با لطف خدا و همدلی و وفاق مردم و دستگاه های اجرایی توانستیم در مدیریت بیماری کرونا در دنیا در جایگاه خوبی قرار بگیریم.

نمکی تاکید کرد: ایران در خودکفایی مایحتاج ضروری در کرونا و مدیریت این بیماری در جایگاه ممتازی قرار گرفت و در کنار آن از توسعه زیرساخت های حوزه سلامت غافل نشدیم. امروز در هفته دولت 164 پروژه بنام 164 شهید مدافع سلامت در سراسر کشور افتتاح شد و 1400 پروژه تا پایان سال با اولویت مناطق کمتر برخوردار و محروم به بهره برداری می رسد.

وی افزود: امسال اولین سال قبل و بعد از انقلاب اسلامی است که حدود 11 هزار تخت بیمارستانی را به ظرفیت تخت های بیمارستانی اضافه می کنیم که این رکورد در سخت ترین سال اقتصادی دولت از یکسو و سالی که همکاران ما در یک مبارزه نفس گیر برای مدیریت و کنترل کرونا، بودند، چشمگیر و تاریخی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار