مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان:

افزایش 14 درصدی احداث شبکه هوایی و زمینی در دولت تدبیر و امید

سمنان (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با بیان اینکه احداث شبکه هوایی و زمینی ۱۴ درصد در دولت تدبیر افزایش داشت، گفت یک هزار و ۳۰۵ کیلومتر شبکه هوایی و ۱۵۶ کیلومتر شبکه زمینی توزیع برق این استان در دولت تدبیر و امید افزایش یافت و در مجموع به ۱۲ هزار و ۱۰۸ کیلومتر رسید.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 14 درصدی احداث شبکه هوایی و زمینی در دولت تدبیر و امید

سیدمحمد موسوی زاده، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در صنعت برق استان سمنان، تصریح کرد: یک هزار و ۷۳۹ دستگاه پست‌ توزیع برق از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در استان سمنان نصب شد و ظرفیت پست‌های توزیع برق ۲۳۴ مگاولت آمپر افزایش یافت.

وی همچنین از نصب ۶۶۳ انشعاب در بخش چاه‌های آب کشاورزی از سال ۹۲ تاکنون در استان خبر داد و گفت: اکنون، تمام روستاهای این استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با عنوان این مطلب که ۵۵ طرح برق‌رسانی با ۱۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه در هفته دولت ۹۸ در شهرستان‌های استان سمنان افتتاح شده است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تاکنون سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های مختلف صنعت توزیع برق این استان هزینه کرده است.

موسوی زاده، با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در بخش‌های مختلف از جمله احداث، توسعه، تقویت شبکه در مناطق شهری و روستایی، اصلاح و تقویت شبکه، کاهش تلفات انرژی، تعویض کنتور و تعمیرات حوزه برق استان سمنان هزینه کرده است، افزود: نصب پست‌های توزیع برق استان سمنان در دولت تدبیر و امید، ۲۶ برابر شده است.

وی همچنین از افتتاح ۷۳ پروژه عمرانی برق رسانی استان سمنان در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: برای افتتاح این تعداد پروژه، مبلغ ۲۷۶ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال اعتبار سرمایه گذاری شده و ۳۴ پروژه توسعه و احداث شبکه و تاسیسات توزیع برق به منظور ظرفیت سازی برای مشترکان جدید با مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال از جمله پروژه های افتتاحی در سطح استان محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، با بیان اینکه شش پروژه روشنایی معابر با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال آماده افتتاح در این هفته هستند تصریح کرد: ۱۱ پروژه روستایی با حجم ریالی ۱۸ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال به عنوان پروژه های قابل افتتاح به شمار می روند. همچنین ۲۲ پروژه دیگر در قالب اصلاح و بهینه سازی خطوط برق رسانی و تجهیزات و یراق آلات، در راستای افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش تلفات انرژی الکتریکی، با مبلغ ۷۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال، در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهند شد.

موسوی زاده، ضمن قدردانی از مشارکت تمام مشترکان استان سمنان در گذر موفق از پیک بار تابستانی، با بیان اینکه پیک بار تابستان امسال به نسبت سال قبل، ۱.۲۶ درصد رشد داشته است، گفت: با تغییر ساعت کاری ادارات، کاهش پیک بار استان به میزان دو درصد را به همراه داشته و عبور موفق از پیک بار تابستان، بدون اعمال خاموشی برنامه‌ریزی‌شده تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه به‌منظور نظارت و بررسی دقیق مصرف برق دستگاه‌های اجرایی، ۵۳۳ اداره در این استان توسط رابطان مدیریت مصرف برق این شرکت، بازرسی شده‌اند، تصریح کرد: همچنین در راستای تحقق برنامه‌های کاهش پیک بار تابستان سال جاری، ۹۹۷ مشترک صنعتی، کشاورزی، سی.ان.جی، اداری و تجاری و مولد خود تأمین با این شرکت تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در پایان، بر لزوم تلاش در جهت تغییر رفتار مصرف در بین مردم تاکید و اظهار کرد: متاسفانه وضعیت بهره‌وری در کشور ما چندان مناسب نیست و در این حوزه نیازمند فعالیت آموزشی و فرهنگی بیشتری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار