۴۰ هزار نفر از دانشگاه علمی کاربردی لرستان فارغ التحصیل شده‌اند

خرم‌آباد(پانا)- ۶ هزار دانشجو اکنون در دانشگاه علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند و تاکنون ۴۰ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۷۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ هزار نفر از دانشگاه علمی کاربردی لرستان فارغ التحصیل شده‌اند

به گزارش ایرنا "سعید فرح بخش" روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی لرستان همزمان با سراسر کشور امسال از چهارم شهریورماه در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

به گفته وی ثبت نام دانشجو در این دانشگاه در ۱۰۹ رشته در مقطع کاردانی از چهارم تا یازدهم شهریور ماه و در ۶۳ رشته مقطع کارشناسی از یازدهم تا هجدهم شهریور انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: ۱۷ مرکز دانشگاه علمی کاربردی در ۹ شهرستان این استان فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه در راستای کیفیت بخشی از ۳۲ مرکز علمی کاربردی در استان به ۱۷ مرکز رسیده‌ایم، افزود: در سال تحصیلی جدید به واسطه شرایط کرونا آموزش‌ها مجازی است اما دروس عملی به صورت عملی تحت نظر مربی و استاد مربوطه ارائه می‌شود.

فرح بخش با بیان اینکه کشور ما یک کشور در حال توسعه و با مشکلات عدیده‌ای از جمله بیکاری فارغ التحصیلان مواجهه است عنوان کرد: یکی از عوامل اثرگذار در افزایش بیکاری جوانان آموزش‌های مدرسه‌ای است چرا که مدارس و سیستم آموزشی در کشور هنوز نتوانسته‌ با شرایط جامعه و اجتماع خود را تطبیق دهد و آموزش‌ها بیشتر بر محور مسائل نظری است و به فرهنگ خودباوری،کارآفرینی و خود اکتفایی توجه نمی‌شود.

وی گفت: متاسفانه امروز در جامعه با جوانانی مواجهه می‌شویم که فارغ التحصیل می‌شوند، مدرک می‌گیرند ولی توانایی و تخصص لازم برای کار را ندارند چرا که آموزش‌ها در مقاطع مدرسه‌ای و دانشگاهی مناسب با شرایط بازار کار نیست.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان آموزش‌های مهارتی را بهترین راهکار مشکل اشتغال کشور دانست و عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی به صورت اصولی و بنیادی در آموزش و پرورش و سپس دانشگاه‌ها به عنوان بهترین راهکار کاهش بیکاری در سال جهش تولید است که در همین راستا دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه کارآفرین رسالت خاصی بر عهده دارد.

فرح بخش تصریح کرد:با توجه به اینکه اولویت ایجاد مراکز دانشگاهی علمی کاربردی بر اساس ظرفیت‌های موجود و صنایع استان است در همین راستا با توجه به ظرفیت‌های دارویی استان از ورود موسسه‌های داروسازی و همچنین ظرفیت کشت و صنعت برای ایجاد مرکز دانشگاهی استقبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار