گازرسانی به یک هزار و 439 روستا ، دستاورد دولت تدبیر و امید برای فارس

شیراز(پانا)- مدیر عامل شرکت گاز فارس از رشد بیش از دو برابری گازرسانی به روستاهای استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
گازرسانی به  یک هزار و 439  روستا ، دستاورد دولت تدبیر و امید برای فارس

غلامعباس حسینی با اشاره به گازرسانی به ۶۷۷ روستا تا پیش از سال ۹۲ گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون بیش از دو هزار و ۱۱۶ روستا از مزایای گاز طبیعی بهره مند شده که بیانگر رشد بیش از دو برابری و پیشرفت نهضت گازرسانی به روستائیان فارس است.
حسینی با بیان اینکه توسعه‌ گازرسانی به نقاط روستایی و شهری با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم بوده است، افزود : در راستای این هدف تاکنون افزون بر ۸۸.۲ درصد جمعیت روستایی استان فارس از گاز طبیعی بهره مند شده‌اند.
او با اشاره به بهره‌مندی ۹۸.۹ درصدی خانوارهای شهری فارس از گاز طبیعی گفت: با تلاش بی‌وقفه جهادگران شرکت گاز فارس در بخش گازرسانی شهری نیز تحولی بزرگ صورت گرفته و رشد ۲۸ درصدی گازرسانی به شهرهای فارس، گام بلند دولت تدبیر و امید در صنعت گازرسانی است.

مدیر عامل شرکت گاز فارس ادامه داد: از ۱۱۰ شهر استان فارس تاکنون ۱۰۲ شهر از گاز بهره‌مند شده‌اند و گرمابخش خانه‌های یک میلیون و ۵۳۱ هزار مشترک فارسی شده است.
حسینی تاکید کرد: با اتمام طرح‌های در دست اجرا در فارس تا سال ۱۴۰۰، ضریب گازرسانی شهری در استان به ۱۰۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند.
او افزود: در هفت سال اخیر ، ۲۹ هزار کیلومتر شبکه گذاری، اضافه شدن بیش از ۵۷۳ هزار مشترک جدید و نصب ۸۲۹ هزار و ۸۰۰ علمک گاز، از دستاوردهای شرکت گاز فارس بوده که به ترتیب نمایانگر رشد ۹۳ ،۶۰ و ۳۹درصدی در شتاب بخشی و توسعه خدمات گازرسانی در استان است.
مدیر عامل شرکت گاز فارس در ادامه از افزایش ۸۵ درصدی گازرسانی به صنایع استان نیز خبر داد و گفت: درحالی‌که تا سال ۹۲ حدود ۴ هزار و ۴۲۰ واحد از صنایع استان از گاز طبیعی برخوردار بوده‌اند، هم‌اینک با تلاش‌های صنعتگران گاز فارس و حمایت های دولت تدبیر و امید، بیش از هشت هزار و ۱۸۶ واحد صنعتی از این نعمت ارزشمند بهره‌مند هستند.
او تصریح کرد: سرعت بخشیدن به روند گازرسانی به صنایع ، علاوه بر جهش تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار