مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

آموزش و پرورش استان سمنان برای تأمین موادضدعفونی نیازمند کمک است

« مِهرِ شاد » شعار سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان سمنان است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۱۵ میلیارد ریال برای تامین شوینده‌های ضدعفونی کننده برای مدارس استان تامین شده است، اما این میزان اعتبار قابل توجه نیست و باید بخش‌های مختلف در این زمینه کمک کنند، گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در استان سمنان وجود دارد که اگر حداقل یک چهارم فضای آموزشی ضدعفونی شود، نیاز به تامین ماهانه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای تامین مواد ضدعفونی‌کننده است و لازم است بخش‌های مختلف کمک کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۷۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش استان سمنان برای تأمین موادضدعفونی نیازمند کمک است

محمد دستورانی در جمع خبرنگاران با عنوان این مطلب که ضدعفونی مدارس و تجهیزات آموزشی مدارس به‌صورت روزانه در دستور کار است و این در حالی است که محدودیت‌های مالی آموزش‌وپرورش برای خریداری مواد ضدعفونی‌کننده به یک چالش تبدیل‌شده است، از کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی و جهادگران، جهت تامین شوینده‌های ضدعفونی و همچنین ضدعفونی فضای مدارس، درخواست یاری و کمک کرد.

وی ضمن بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان پایه اولی هستند، اظهار کرد: شیوع کرونا تحصیل دانش‌آموزان پایه اول را دچار چالش می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۳ مدرسه در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: مدارس استان بر اساس وضعیت رنگی این استان در شیوع کرونا از ۱۵ شهریورماه بازگشایی می‌شود و فعالیت آموزشی به‌صورت حضوری، مجازی و ترکیبی حضوری و مجازی انجام می‌شود.

دستورانی خاطرنشان کرد: شیوع کرونا، آموزش و پرورش را در تحصیل دانش‌آموزان پایه اول دچار چالش می‌کند؛ چرا که دانش‌آموز باید از طریق لب‌خوانی و دیدن، حروف الفبا را بیاموزد و ماسک داشتن معلم مانع از آموزش می‌شود و باید آموزش پایه اول در فضای وسیع انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه کمبود نیرو از چالش‌های مهم آموزش‌وپرورش سمنان است، افزود: با وجود کمبود یک هزار و ۱۵۰ نیروی انسانی برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا هیچ کلاس درسی استان در آغاز سال تحصیلی بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۳۰۰ معلم در سطح استان بازنشسته خواهند شد، تصریح کرد: ۳۰۰ نیروی تازه‌نفس جوان نیز به جمع معلمان این استان اضافه خواهند شد.

دستورانی در ادامه اظهار کرد: یک هزار و ۴۰ دانش‌آموز در استان سمنان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تجدید شده و آمار دانش‌آموزان تجدیدی در استان پایین است. امتحانات شهریور نیز با رعایت شیوه‌ نامه های بهداشتی در هشت حوزه امتحانی در حال برگزاری است.

وی همچنین از شعار «مهــرِ شــاد» رونمایی و تشریح کرد: «م» نماد مشارکت و مهارت آموزی، «هـ» نماد هدایت و راهبری فضای مجازی، «ر» نماد رشد و بالندگی آموزش و پرورش استان بوده و «شاد» نیز به معنی نشاط و سرزندگی و همچنین نماد شبکه آموزشی دانش آموزان است.

گفتنی است؛ براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و نظر وزارت آموزش و پرورش، قرار است بیش از 127 هزار دانش آموزان استان سمنان در قالب یک هزار و 83 مدرسه، سال تحصیلی منتهی به 1400 شمسی را از نیمه شهریور ماه 99 آغاز کرده و با توجه به رنگ هر منطقه از لحاظ شیوع کرونا، آموزش به صورت تلفیقی از الکترونیکی و حضوری برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار