رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

اوقات فراغت 400 دانش آموز با نیاز ویژه غنی سازی شد

سنندج(پانا)- رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از غنی سازی اوقات فراغت 400 دانش آموز با نیاز ویژه استان در بستر فضای مجازی شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: فعالیت16 پایگاه تابستانی مجازی و 4 پایگاه حضوری با تحت پوشش قرار دادن حدود 400 دانش آموز با نیازهای ویژه از 15 تیر آغاز و تا پایان مرداد در بستر فضای مجازی شاد ادامه پیدا کرد.

رنجبر گفت: برنامه ریزی های لازم برای حضور گروه های مختلف دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی و اُتیسم در پایگاه های فعالیت های تابستانی فراهم شد، تصریح کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای دوره اول و دوم در شهرستان ها و مناطق تابعه استان در پایگاه های فعالیت های تابستانی شرکت کردند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم می‌توانیم گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی و آموزش مهارت های فردی و اجتماعی به دانش آموزان برداریم.

رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان گفت: می توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان فراهم کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهم ترین اهداف فعالیت پایگاه های تابستانی عنوان کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهم ترین برنامه های این پایگاه ها است.

رنجبر افزود: غنی سازی اوقات فراغت یکی از مهم ترین فرصت های تربیتی است که در این پایگاه ها با ارائه خدمات آموزشی، مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی وتوسعه مهارتهای ورزشی در پی تحقق آن هستیم.

وی در ادامه گفت: با تقویت مهارت های دانش آموزان با نیازهای ویژه صرف نظر از محدودیت آنها می توان توانمندی ها و ظرفیت های ارزشمندی در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار