معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

سلامت و ایمنی دانش آموزان ‌ومعلمان در اولویت است

اصفهان (پانا)- رئیسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد هر ساله فصل تابستان فعالیت مدیران دو چندان می شود؛ چرا که باید مدرسه را برای فصل بازگشایی آماده و تجهیز کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۷۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سلامت و ایمنی دانش آموزان ‌ومعلمان در اولویت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، عبدالرضا رئیسی در دومین جلسه کارگروه سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب افزود: از 31 استان کشور، 15 استان در وضعیت قرمز و 11 استان دیگر در وضعیت هشدار قرار دارند و نحوه بازگشایی و فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید در هر استان و شهرستان بستگی به این وضعیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با قدردانی از تلاش های مدیران مدارس تصریح کرد: هر ساله فصل تابستان فعالیت مدیران مدارس چند برابر می شود؛ چرا که باید مدرسه را برای بازگشایی مجدد، آماده و تجهیز کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در 15 شهریور با درنظر گرفتن شرایط خاص هر استان خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که به والدین اطمینان دهیم در شرایط کرونا تمامی دستوالعمل های بهداشتی در مدارس رعایت می شود و خانواده ها نباید نگران حضور فرزندان خود در مدارس باشند؛ چرا که بهداشت، ایمنی و سلامتی دانش آموزان و معلمان در سال تحصیلی 1399-1400 اولویت آموزش و پرورش است.

رئیسی گفت: برنامه ریزی برای فعالیت مدارس در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز انجام شده است. در وضعیت سفید دانش آموزان و معلمان همانند گذشته در کلاس درس حاضر خواهند شد؛ در وضعیت زرد، تراکم دانش آموزان کم شده و حداقل دو روز در مدرسه حاضر خواهند شد و بقیه روزها کلاس به صورت غیر حضوری و برخط برگزار می شود. همچنین در وضعیت قرمز فرآیند آموزشی از طریق فضای مجازی و پوشش دروس از شبکه تلویزیونی خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: آموزش حتی در شرایط قرمز نباید تعطیل شود و وظیفه ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا معلمان و دانش آموزان با خیال راحت سر کلاس درس حاضر شوند.

در ادامه این جلسه عباسیان رئیس اداره سلامت و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان در سخنانی ضمن اشاره به مصوبات قبل گفت: در کنار موضوعات مرتبط با افزایش بهداشت فیزیکی مدارس، موارد ایمنی هم مثل گذشته باید توسط مدیران محترم مدارس با جدیت دنبال شود؛ برای مثال کپسول آتش نشانی باید هر 6 ماه یکبار بازبینی شود و همچنین ایمنی تجهیزات ورزشی نیز باید به جد در مدارس مورد توجه قرار گیرد و مسئولیت پیگیری آن به عهده مدیر مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار