لیگ برتر نوزدهم به خط پایان رسید؛ استقلال و فولاد آسیایی شدند، پارس جنوبی جم دسته اولی شد

تهران (پانا) - در آخرین دیدارهای نوزدهمین دوره لیگ برتر، تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوردند و پارس جنوبی جم هم به لیگ یک سقوط کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
لیگ برتر نوزدهم  به خط پایان رسید؛ استقلال و فولاد آسیایی شدند، پارس جنوبی جم دسته اولی شد

پرونده فصل 99-1398 لیگ برتر ایران با برگزاری 8 دیدار همزمان از هفته سی‌ام در شهرهای تهران، اهواز، تبریز، مسجد سلیمان، شهر قدس، بوشهر، مشهد و اصفهان بسته شد.

در دیدارهایی که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تاثیرگذار بود، استقلال تهران در بوشهر به مصاف تیم سقوط کرده شاهین بوشهر رفت و در حالی که نیمه اول را با شکست به رختکن رفته بود در نیمه دوم بازگشت با اقتداری به بازی داشت و با پیروزی شیرین 4 بر یک زمین را ترک کرد تا هم نایب قهرمان شود و هم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.

شیخ دیاباته مانند دیدارهای گذشته استقلال مرد اول این تیم بود که توانست دبل کند و در کنار گلزنی وریا غفوری و مهدی قائدی این شب شیرین را برای استقلالی‌ها رقم بزند.

در مهم‌ترین بازی بالای جدول، شاگردان جواد نکونام در تیم فولاد خوزستان از تیم متمول و پرستاره تراکتور تبریز میزبانی کردند و با برد با ارزش یک بر صفر از زمین خارج شدند و به سهمیه آسیا رسیدند.

سپاهان اصفهان یکی دیگر از مدعیان کسب سهمیه هم راهی تهران شد و در دیداری که به نوعی فینال بالا و پایین جدول بود، روبروی تیم پایین جدولی پیکان تهران صف‌آرایی کرد با تساوی یک بر یک متوقف شد.

شهر خودرو مشهد به امید معجزه در دیگر بازی‌ها به مصاف نساجی قائمشهر رفت اما به نتیچه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید.

اما در بازی‌هایی که برای تعیین تیم دوم سقوط کننده مهم بود، سایپا تهران در ورزشگاه آزادی روبروی پرسپولیس قهرمان مقتدر فوتبال ایران قرار گرفت اما نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد و با قبول شکست 3 بر صفر زمین را ترک کردند.

برای پرسپولیس در این بازی خانگی سیامک نعمتی و کریستین اوساگونا در نیمه اول و علی علیپور در نیمه دوم گلزنی کردند.

پارس جنوبی جم که بیشترین درصد برای سقوط را داشت، در دیداری خارج از خانه در جدال با نفت مسجد سلیمان تن به شکست یک بر صفر داد و به دسته اول سقوط کرد.

ماشین‌سازی تبریز یکی دیگر از گزینه‌های سقوط در تبریز به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و با یک گل به پیروزی رسید تا جشن بقا بگیرد.

تیم‌های 30 امتیازی ذوب آهن اصفهان و گل گهر سیرجان هم کمترین خطر سقوط را احساس می‌کردند در ورزشگاه فولاد شهر روبروی هم ایستادند و در دیداری پر گل این تیم گل گهر بود که با برد 3 بر 2 زمین را ترک کرد.

بدین ترتیب در پایان لیگ برتر نوزدهم، پرسپولیس که پیش از این قهرمانی‌اش قطعی شده بود همراه با تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان به سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا رسید.

در انتهای جدول هم شاهین بوشهر و پارس جنوبی جم به لیگ یک سقوط کردند و جای خود را در فصل بیستم لیگ برتر به تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار