معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت :

مراکز سرطان در کشور تا پایان دولت تدبیر و امید به 123 مورد افزایش می‌ یابد

یاسوج (پانا) - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت از افزایش تعداد مراکز سرطان در کشور تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد و عنوان کرد هم‌اکنون 97 مرکز سرطان در کشور داریم که این آمار تا پایان دولت تدبیر و امید به 123 مورد افزایش می‌ یابد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مراکز سرطان در کشور تا پایان دولت تدبیر و امید به 123 مورد افزایش می‌ یابد

سید کامل تقوی نژاد در نشست ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه و بویراحمد به پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان این استان اشاره کرد و افزود: هم‌ اکنون هفت پروژه بیمارستانی در این استان داریم که با افتتاح آنها، 293 تخت به مجموع تخت‌ های بیمارستانی اضافه می‌ شود.

تقوی نژاد با بیان اینکه اخیرا نیز سهمیه‌ ای به دانشگاه‌ ها ابلاغ کردیم و سهمیه دیگری هم در آینده نزدیک ابلاغ می‌ شود، افزود: همچنین پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی و رفع مشکلات مالی آنها در اولویت قرار گرفته که در این راستا، بخشی از این مطالبات پرداخت شده و پرداخت بخش عمده‌ای هم در دستور کار است.

جان بابایی معاون درمان وزیر کشور نیز در این نشست، اظهار کرد: کرونا یک بیماری ویروسی است و باید یا واکسن آن تولید شود یا ضعیف شود که تا الان هیچ درمان دارویی قطعی برای این بیماری کشف نشده است.

وی با بیان اینکه بیماریابی باید به صورت مرتب انجام شود و اگر بتوانیم بیماری را کنترل کنیم حلقه بیماری شکسته می‌ شود‌، گفت: تیم مراقبتی باید در محلات، روستاها و سایر نقاط فعال باشد و در این راستا از همه پتانسیل‌ های سپاه و بسیج استفاده شود.

جان بابایی از کمک وزارت بهداشت در بحث تجهیز بخش‌ های بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: سی‌ تی‌ اسکن دهدشت قدیمی است که باید به‌ روز شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بحث مرکز سرطان این استان باید تعیین تکلیف شود، افزود: هم‌ اکنون رادیو تراپی در استان ناقص انجام می‌ شود که آمادگی داریم کمک کنیم مشکل رادیو تراپی حل شود.

جان‌بابایی بیان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان ناباروری به استان‌ های دیگر می‌ رفتند که برای حل این مشکل، مرکز ناباروری به زودی راه‌ اندازی می‌ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار