توسعه پایدار فرهنگ کتابخوانی در جهت تحقق شعار «کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی» است

تهران (پانا) - رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در دیدار با استاندار استان مرکزی بر توسعه پایدار و تعمیم فرهنگ کتابخوانی در نقاط مختلف کشور از جمله روستاها در جهت تحقق شعار کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه پایدار فرهنگ کتابخوانی در جهت تحقق شعار «کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی» است

به گزارش روابط عمومی سازمان و اسناد کتابخانه ملی ایران، سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ضمن بازدید از این سازمان، برای همکاری این استان با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اعلام آمادگی کرد.

اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران توسعه فرهنگ کتابخوانی در نقاط مختلف کشور را از مهمترین اهداف سازمان عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار و تعمیم فرهنگ کتابخوانی در اقصی نقاط کشور در راستای احیای فرهنگ بومی و حفظ زبان و ادب فارسی است، به همین دلیل کتابخانه ملی ایران اقدام به برقراری ارتباط با استانداری ها و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه فرهنگ در روستاهای کشور کرده است و به دلیل ظرفیت های فرهنگی استان مرکزی می توان این مهم را به انجام رساند.

وی ادامه داد: اهتمام و توجه به توسعه پایدار و تعمیم فرهنگ کتابخوانی در نقاط مختلف کشور در جهت تحقق شعار «کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی» صورت گرفته است.

سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی آمادگی لازم جهت همکاری برای تحقق این مهم را در ابعاد مختلف با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دارد. از همین رو با مشارکت انجمن غیر دولتی «مکارم» پنج شهرستان از استان مرکزی را به صورت پایلوت انتخاب کرده ایم و متعهد می شویم بستر مناسب جهت ارائه خدمات اطلاعات کتابی را فراهم کنیم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به منابع دیجیتال موجود در این سازمان گفت: منابع دیجیتال شده بسیاری در کتابخانه ملی موجود است و بویژه که در شرایط شیوع ویروس کرونا دیجیتال شدن منابع موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تسریع شد و در صورت آماده سازی زیر ساخت ها در این استان خدمات دیجیتال منابع کتابی و سندی از سوی سازمان ارائه می شود .

لازم به توضیح است طاهایی معاون استاندار استان مرکزی، مظفر پاسدار شیرازی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نعمتی و فریدون احمدی از مسئولان انجمن غیر دولتی «مکارم» در استان مرکزی در جلسه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار