اجرای طرح ایراپن در جمعیت 50 هزار نفری در نیشابور

نیشابور(پانا ) سرپرست معاونت بهداشت از آمادگی این معاونت به منظور اجرای طرح ایراپن در جمعیت 50 هزار نفر شهرستان نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ایراپن در جمعیت 50 هزار نفری در نیشابور

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور محمدرضا داوریان، طرح ایراپن را مجموعه مداخلات اساسی بیماری های غیر واگیر در نظام مراقبت های بهداشتی اولیه ایران معرفی و خاطرنشان کرد: بیشتر مرگ های زیر 70 سال به علت بیماری های غیرواگیراتفاق می افتد. لذا طبق سیاست پیش گیرانه وزارت بهداشت، این طرح جهت کلیه افراد بالای 30 سال در جمعیت 50 هزار نفری مناطق شهری رحمت آباد و شریعتی و ... از ابتدای شهریور ماه اجرا می شود.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور ضمن تشکر از زحمات مدیر گروه وکارشناسان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، به منظور اجرای زیرساخت های این طرح کشوری، خاطرنشان کرد: مراقبین سلامت و بهورزان در اجرای طرح ها و برنامه های معاونت بهداشت پیش قدم هستند لذا جلسه توجیهی طرح برای مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت 3 و 4 شهری به شکل وبینار برگزار شد و این گروه، همزمان با سراسر کشور آموزش های لازم در خصوص نحوه اجرای طرح و استفاده از وسایل و ابزارهای مورد نیاز را فراگرفتند.

داوریان در ادامه با اشاره به این مطلب که با اجرای این طرح احتمال خطر ابتلا به سکته های قلبی و مغزی طی 10 سال آینده جهت افراد بررسی شده مشخص خواهد شد، تصریح کرد: همزمان با اجرای این طرح، خطر سنجی غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان های روده بزرگ و پستان نیز انجام خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با انجام و تداوم این طرح شاهد شناسایی بیماران، درمان به موقع آنها و کاهش مرگ های زود هنگام 30 تا 70 سال باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار